مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
چگونه مبل مخمل و پارچه ای را تمیز کنیم؟

چگونه مبل مخمل و پارچه ای را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن مبل مخمل و پارچه ای

مبل ها از پر استفاده ترین لوازم منزل می باشند و افراد خانواده در طول روز به دفعات برای استراحت روی آن می نشینند و ممکن است روی کاناپه ها دراز هم بکشند. همین استفاده باعث کثیف شدن پاچه ی رو مبل می شود. اگر عادت داشته باشید روی مبل از خوراکی هم استفاده کنید و یا اینکه  در منزل  کودک خردسالی داشته باشید لک و کثیفی ها بیشتر هم خواهد شد. باید  از مبل و مخصوصا پارچه ی آنها به خوبی نگهداری کنید تا آنها کثیف نشوند. اگر از خوردن روی مبل جلوگیری کنید تا لک نشوند گرد وخاک نیز به درون آنها نفوذ خواهد کرد و به بافت پارچه آسیب می زند.

بهتربن راهکار استفاده از یک روکش پارچه ای روی مبلهایتان می باشد تا از نشستن گرد وخاک و لک شدن آن پیشگیری کنید. حال اگر به هردلیلی این کار را انجام ندادید . پارچه ی مبل شما لک شد باید در اولین فرصت آن را تمیز کنید تا به بافت پارچه نرود زیرا هر چه لک قدیمی تر شود پاک کردن آن زمان بیشتری می برد و امکان پاک نشدن آن نیز وجود دارد.

اگر مبلمان شما از جنس پارچه ای و مخمل می باشد و شما قصد تمیز کردن آن را دارید با ما همراه باشید تصمیم داریم در این مقاله روش های تمیز کردن پارچه مبل را به شما معرفی کنیم و نکاتی را در رابطه با آن بیان کنیم.

چگونه مبل مخمل و پارچه ای را تمیز کنیم؟

قبل از هر گونه اقدامی برای تمیز کردن مبل هایتان باید جنس پارچه ی آن را دقیق بررسی کنید تا متوجه شوید از چه جنسی می باشد و سپس با توجه به آن از روش های مختلف برای تمیز کردنش استفاده نمایید.  نکته ی که ممکن است تا به حال دقت نکرده باشید این می باشد که معمولا راهنمای استفاده از پارچه ی مبل کنار آن حک شده است که شما با استفاده از آن به راحتی می توانید متوجه شوید که از چه روشی استفاده نمایید. حال اگر پارچه ی مبلمان شما از جنس مخمل می باشد باید دقت کنید که مخمل آن اصل یا مصنوعی است. زیرا پارچه های مخمل طوری هستند که لک به درونش نفوذ خواهد کرد و تمیز کردن آن نسبت به نوع مصنوعی آن سخت تر می باشد.

5 روش تمیز کردن مبلمان

  • در مرحله ی اول ابتدا سطح آن را کامل جارو برقی بکشید تا گرد و خاک روی آن را تمیز شود.
  • سپس با یک دستمال نمدار تمیز بدون پرز روی سطح آن را بکشید تا پرزها جذب دستمال شوند.
  • بعد از این مرحله باید با استفاده از مواد شوینده های گوناگون که در بازار موجود است و یا ترکیباتی که می توانید آن را در منزل آماده کنید به تمیز کردن سطح پارچه ی مبل بپردازید و در انتخاب نوع شوینده باید به جنس پارچه ی مبلتان دقت کنید تا آسیبی به آن نرسد.
  • بعد از تمیز کردن بهتر است با یک دستمال پارچه ای مبل های مخلمتان را به جهت خوابشان مرتب کنید تا ظاهر آن بهم نریزد.
  • در نهایت باید مبل را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. اگر هم شرایط بیرون گذاشتن آن را نداشتید می توانید از باد پنکه یا سشوار برای خشک کردنش استفاده نمایید.

راه های مختلف برای تمیز کردن پارچه مبل

  • می توانید از شرکت هایی که به شستشو مبلمان در منزل می پردازند استفاده کنید تا آنها با استفاده از دستگاه های مجهز مبلهایتان را تمیز کنید.
  • استفاده از شوینده های مخصوص مبل و شامپو فرش ها هم راهی برای تمیز کردن پارچه مبل می باشد و معمولا در آنها از موادی استفاده شده که مناسب پارچه ی مبل می باشد.
  • همچنین می توانید از ترکیباتی مثل آبلیمو و جوش شیرین، آب صابون، آب گلیسیرنه، مایع شوینده استفاده کنید که مواد آن معمولا در هر منزلی پیدا می شود.

طرز استفاده از جوش شیرین و آبلیمو: برای تهیه ی این ترکیب نصف لیوان آب را با نصف لیوان آبلیمو ترکیب می کنید و یک قاشق چای خوری جوش شیرین به آن اضافه می کنید. بعد از اضافه کردن جوش شیرین محلول شروع به کف کردن می کند و باید از کف آن برای  تمیز کردن مبلمان استفاده کنید. این ترکیب قدرت خوبی در از پاک کردن لکه دارد.

درست کردن آب صابون، آب گلیسیرینه، آب و مایع شوینده: برای تهیه ی این ترکیبات نیز آب را با مقدار کمی صابون، آب گلیسیربنه و مایع شوینده با توجه به ترکیبی که می خواهید درست کنید مخلوط می کنید و کف روی آن را به لک ها بزنید و مایع اش را روی پارچه مبل نریزید، هنگام دستمال کشیدن به جهت پارچه نیز توجه کنید. 

بهترین روش برای تمیز کردن مبل پارچه ای و مخملی چیست؟

با توجه به روش های گفته شده راه های مختلفی برای تمیز کردن پارچه ی مبل وجود دارد و بهتر است مراقب باشید تا پارچه ی ان کثیف نشود. با این حال بهترین راه انتخاب روشی است که مناسب پارچه ی آن  باشد و باید قبل از تمیز کردنش حتما جنس پارچه ی مبلتان را در نظر بگیرید. با توجه به این نکات استفاده از شرکت هایی  که با دستگاه های مجهز و با توجه به جنس پارچه به شستشوی آن می پردازد مطمئن تر است. پارچه های مخمل نیز به دلیل پرزهایی که روی سطح آن وجود دارد باید در شستشوی آن بسیار دقت کنید و از هر ترکیبی که برای تمیز کردن آن استفاده می کنید ابتدا مقداری از آن را به گوشه ی مبل بزنید تا متوجه عکس العمل پارچه شوید و اگر به آن آسیب نرساند برای تمیز کردن کل مبل اقدام کنید.

نتیجه گیری

بعد از خرید لوازم منزل مهم ترین نکته ی استفاده ی صحیح و نگهداری از آن می باشد تا مدت زمان طولانی تری آن را داشته باشید. مبل ها نیز یکی از این لوازم می باشند که باید از آن درست استفاده کنید تا سالم بمانند. نکته ی بعدی اینکه مراقب پارچه ی مبل آن باشید تا کثیف نشود. حتما از روکش روی آنها استفاده کنید و گاهی اوقات سطح آن را جارو برقی بکشید. اگر لکی روی سطح آن مشاهده کردید همان لحظه تمیزش کنید و در استفاده از از موادی که برای تمیز کردن مبل استفاده می کنید حتما به جنس پارچه دقت کنید تا روش درستی را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *