مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
نحوه ست کردن رنگ کوسن با مبل

نحوه ست کردن رنگ کوسن با مبل

نحوه ست کردن رنگ کوسن با مبل

 

صرف زمان برای خریدن مبلمان و نحوه ی ست کردن رنگ آن ها و نوع چیدمان مهم است. اما انتخاب نوع کوسن، رنگ و تعداد هم از اهمیت بالایی در امر چیدمان منزل برخوردار است. با اینکه در بازار با انواع و اقسام کوسن های مختلف رو به رو میشیم اما باید با توجه به سبکی که مبلمان و لوازم منزل خود را تزئین کردید به انتخاب کوسن برای مبل بپردازید. همانطور که میدانید اشکال مختلفی از کوسن ها مانند دایره ای، مربعی، مستطیلی، بیضی و … در بازار وجود دارد که با توجه به آنها می توانید نحوه ست کردن رنگ کوسن با مبل را انجام دهید.

علاوه بر شکل ظاهری در کوسن ها، نوع دوخت آن ها نیز می تواند در تصمیم گیری شما اثر گذار باشد. به فرض مثال کوسن های فانتزی برای سبک های مدرن و امروزی و کوسن هایی که با ملیله دوزی و گل‌دوزی دوخته شده و طراحی شده اند، بیشتر برای مبلمان سنتی و کلاسیک به کار برده می شوند.

اگر انتخاب کوسن مناسب برای مبل های شما یکی از تصمیمات سخت در چیدمان است، این مقاله از  شهر مبل  می تواند به شما در انتخاب آن کمک کند.

 

راهنمای انتخاب رنگ کوسن

 

راهنمای انتخاب رنگ کوسن

 

در بحث تزئین و دکوراسیون داخلی، انتخاب رنگ کوسن می تواند بسیار مؤثر باشد. برخی از افراد سلایق و علایق شخصی خود را در انتخاب رنگ ملاک قرار می دهند. اما این امر ممکن است باعث انتخاب های نادرست شود. نوع کوسن و رنگ آن باید با منزل شما به خصوص مبلمان هم خوانی داشته باشد. به همین علت بهتر است در انتخاب رنگ و نوع کوسن ها حساس تر باشید.

اولین نکته برای افرادی که مبلمانی با رنگ های شاد و زنده دارند این است که رنگ های متنوعی برای کوسن های خود انتخاب کنند؛ اما این تنوع رنگ باید به طوری باشد که ترکیب زیبایی ایجاد کند و در یک طیف رنگی قرار بگیرند. این تنوع رنگ تکرار را از بین می برد و شادابی بیشتری را به محیط خانه شما می بخشد.

جدای این ویژگی های گفته شده، شما می توانید با قرار دادن کوسن های مختلف با رنگ های متنوع از نظر زیبایی شناختی دکوراسیون داخلی منزل خود را منحصر به فرد کنید.

اگر مبل های شما دارای رنگ های روشن مانند خاکستری، سفید، بژ یا رنگ هایی شبیه به این رنگ ها دارند، کوسن هایی را انتخاب کنید که دارای رنگ های تیره تر هستند.

ترکیب رنگ های تیره و روشن، یعنی تضاد در انتخاب رنگ، ایده بسیار مناسب و کاربردی است. استفاده از رنگ های آبی به دلیل یادآوری رنگ اقیانوس در مبلمان نماد خنکی و سردی دارد؛ بنابراین می توانید با در نظر گرفتن رنگ های مکمل، تأثیر گذاری رنگ ها بر روی میهمانان خود افزایش دهید.

برای مثال در رنگ های مکمل می توان با استفاده از کوسن های مشکی برای مبلمان سفید و یا استفاده از کوسن با آبی تیره برای مبل هایی که رنگ آن ها آبی روشن است می تواند بسیار جذاب و تأثیر گذار باشد.

دقت داشته باشید اگر طرح مبلمان شما ساده نیست، به طور مثال مبل هایی با طرح های راه راه و یا اشکال هندسی مختلف بر روی آن دارید باید توجه کنید که انتخاب کوسن هایی دقیقاً به همان طرح نه تنها باعث ست شدن و زیبایی نمی شود، بلکه زیبایی آن و تزئینات داخلی را ضعیف میکند. زیرا استفاده از کوسن های طرح دار برای مبلمان، باعث شلوغ نشان دادن و بی نظم بودن دکوراسیون می گردد. از این جهت بهتر است در هنگام خرید کوسن برای مبل ها و صندلی های طرح دار از طرح ها و رنگ های ساده استفاده کنید.

متأسفانه، تنها انتخاب رنگ برای زیباتر شدن چیدمان شما کافی نیست. زیرا در صورت پایین بودن کیفیت پارچه کوسن، رنگ آن ها بر مرور زمان و پس از چند بار شست و شو کم رنگ تر شود و یا حتی از بین برود. به همین دلیل در این مقاله اشاره کوتاهی به جنس کوسن های مناسب برای مبلمان نیز می پردازیم.

اگر به دنبال بهترین پارچه برای کوسن های خود هستید، پلی استر ها و مخلوط الیاف ها می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشند. با این که این جنس ها بیشتر برای پرده ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما می تواند به علت وجود مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و بیرونی مانند گرما و رطوبت، انتخاب مناسبی برای شما باشند.

نکته ی مهمی که در کل باید برای انتخاب رنگ ها رعایت کنید این است که حتماً رنگ ها با یکدیگر خنثی شوند. استفاده از مبلمان و کوسن های تک رنگ باعث خسته شدن چشم می شود و برای میهمانان و دوستان شما آزار دهنده و زننده خواهد بود.

 

تعداد کوسن روی مبل به چه چیزهایی بستگی دارد؟

 

تعداد کوسن روی مبل

 

چند کوسن باید روی مبل باشد؟ تعداد زیاد باعث شلوغی و کم بودن آن باعث شلختگی می شود. برای اینکه بیاموزید برای مبل های خود چند کوسن انتخاب کنید با ما همراه باشید.

 

چند کوسن برای یک مبل دو نفره نیاز است؟

 

چند کوسن برای یک مبل دو نفره نیاز است؟

 

بسته به نوع مبل شما پیشنهاد می شود از 2 تا 4 کوسن برای مبل های دو نفره استفاده کنید. استفاده از 2 کوسن ظاهری کم رنگ و مینیمال دارد، استفاده از 3 کوسن باعث می شود که مبلمان شما دارای سبکی متفاوت و منحصر به فرد داشته باشد و در آخر استفاده از 4 کوسن باعث ایجاد تعادل و هماهنگی می شود.

 

استفاده از 2 کوسن روی مبل 2 نفره

 

استفاده از یک جفت کوسن بر روی مبل 2 نفره شما باعث می شود ظاهری جمع و جور تری به آن دهد و اغلب مورد علاقه کسانی است که روش‌های ساده تری را برای دکوراسیون ترجیح می‌دهند. کوسن ها را می توان در هر انتها قرار داد به طوری که به سمت مرکز مبل کج شده باشند. می توانید از نظر ظاهری کوسن های یکسانی را انتخاب کنید تا طرح دکور خود را ساده، زیبا و متعادل نگه دارید.

 

استفاده از 3 کوسن روی مبل 2 نفره

 

اعداد فرد همیشه برای ظاهری مدرن یا امروزی ایده آل هستند. به کار بردن 3 کوسن به همان اندازه ای که دو کوسن روی مبل قرار دارد می تواند جذاب و مناسب باشد. با توجه به سلیقه و علاقه شما رنگ، جنس. نوع کوسن می تواند متفاوت باشد. در ابتدای مقاله با رنگ های مکمل آشنا شدید می توانید از آن رنگ های برای استفاده و زیبایی شناختی استفاده کنید.

 

استفاده از 4 کوسن روی مبل 2 نفره

 

اگر می خواهید کوسن های بیشتری روی مبل 2 نفره خود داشته باشید، 4 کوسن برای جلوه و نمایش بیشتر مناسب هستند. در این نوع چیدمان اندازه کوسن ها باید متفاوت باشد و برای جذابیت بیشتری میتوانید کوسن ها را از یک طرف مبل به طرف دیگر قرار دهید. این کار باید به نحوی باشد که ابتدا کوسنی که بزرگترین سایز را دارد اول از همه سپس کوسن با سایز کوچک تر و به همین ترتیب چهار کوسن را به صورت مرتب در کنار هم قرار دهید.

اگر این نوع ترکیب مدل مورد علاقه شما نیست، می توانید با خرید دو کوسن بزرگ و دو کوسن کوچک این تعادل را ایجاد کنید. یعنی دو کوسن بزرگ در یک طرف مبل و دو کوسن دیگر در طرف دیگر مبل قرار بگیرند.

 

چند کوسن برای یک مبل 3 نفره لازم است؟

 

چند کوسن برای یک مبل 3 نفره لازم است؟

 

توصیه می شود برای یک مبل 3 نفره از 3 تا 6 کوسن استفاده کنید. استفاده از 3 کوسن ظاهری ساده ایجاد می‌کند، 4 کوسن به ایجاد تقارن کمک می‌کند، در حالی که استفاده از 5 و 6 کوسن ظاهری کامل‌تر و متفاوت تر ایجاد می کند. شما می توانید با استفاده از این تعداد از کوسن ها، ترکیب های جذاب تر و یونیک تری ایجاد کنید.

 

استفاده از 3 کوسن روی مبل 3 نفره

 

با 3 کوسن روی یک مبل 3 نفره، ظاهری ساده ایجاد می شود. این 3 کوسن را می توان به همان شکلی که روی یک مبل 2 نفره چیدید، با 2 کوسن در یک طرف و یک کوسن در وسط استفاده کنید. می‌توانید کوسن‌هایی را انتخاب کنید که دارای ترکیب رنگ یکسان و یک رنگی دارند و یا کوسن‌هایی که دارای اشکال و بافت‌های متنوعی اند.

 

استفاده از 4 کوسن روی مبل 3 نفره

 

در هنگام استفاده از 4 کوسن می توانید دو کوسن بزرگ انتخاب کنید که دو کوسن کوچک در جلوی آن قرار دارند. در این مدل معمولاً کوسن های بزرگ را روشن تر مانند رنگ های خاکستری انتخاب می کنند. در این استایل می توانید کوسن ها را به صورت جفتی در دو طرف مبل خودتان قرار دهید.

 

استفاده از 5 کوسن روی مبل 3 نفره

 

در استفاده از 5 کوسن بر روی مبل های سه نفره دقیقاً به حالت 4 کوسنی عمل می کنیم با این تفاوت که کوسنی که تنها مانده است را در وسط مبل قرار می دهیم تا تقارن آن حفظ شود.

 

استفاده از 6 کوسن روی مبل 3 نفره

 

استفاده از 6 کوسن برای مبل های سه نفره بیشترین حالت ممکن است و نباید بیشتر از این تعداد برای چیدمان استفاده کرد. شما می توانید کوسن ها را با ترکیب های سه تایی و یا دوتایی بر روی مبل قرار دهید.

دقت داشته باشید که هر چه تعداد کوسن های استفاده شده بیشتر باشد، نقش ترکیب رنگ و تأثیر آن بر روی مخاطب نیز بیشتر است.

 

ابعاد کوسن

 

ابعاد کوسن

 

به طور کلی رایج‌ترین اندازه و شکل کوسن ها مربعی است و در اندازه‌های 30 در 30 سانتی‌متر (12 اینچ در 12 اینچ)، 40 سانتی‌متر در 40 سانتی‌متر (16 اینچ در 16 اینچ)، 45 سانتی‌متر در 45 سانتی‌متر (18 اینچ در 18 اینچ) و 60 سانتی‌متر موجود است.  60 در سانتی متر (24 اینچ در 24 اینچ) عرضه می شوند. البته می‌توان کوسن‌های مربعی را در اندازه‌های بزرگتر نیز خریداری کرد، اما این کوسن‌ها چندان رایج نیستند و احتمالاً بیشتر به عنوان کوسن‌های کفی مبل استفاده می شوند.

کوسن‌ها به شکل دایره‌ای نیز تولید می شوند و در ابعاد مشابه از 30 سانتی‌متر (12 اینچ) تا 45 سانتی‌متر (18 اینچ) و حتی 60 سانتی‌متر (24 اینچ) وجود دارند و می‌تواند شکل خاص و شیک به مبل یا تختخواب شما بدهد؛ زیرا ابعاد متفاوتی دارند و استایل یونیک و منحصر به فردی ایجاد می کنند. زیبایی آنها می توانند به ویژه زمانی مؤثر باشند که جنس و نوع پارچه کوسن ها ماهیت رنگارنگ و طرح های غیر ساده داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر مقاله  ابعاد استاندارد کوسن مبل  را مطالعه نمایید.

 

نحوه قرار دادن کوسن روی مبل

 

نحوه قرار دادن کوسن روی مبل

 

همه ی ما با اینکه سلیقه های مختلفی در چیدمان منزل داریم؛ اما نحوه ی استفاده از کوسن ها بر روی مبلمان کمی پیچیده تر از آن است که فکرش را می کنید. البته برای انجام این کار نیاز به تخصص خاصی نیست. این چیدمان بیشتر از آن که یک علم و دانش باشد، هنر است.

همانطور که گفته شد، چیدمان یک هنر است پس نحوه قرار دادن کوسن ها روی مبل یک چیز حسی است. اما در ادامه به یک سری نکات مهمی که لازم است برای چیدمان به آن ها دقت کنید اشاره می کنیم.

1. چیدمان کوسن ها به صورت جفتی: این نوع استایل برای افراد مینیمالیست مورد پسند قرار می گیرد. در این حالت ها بالشتک ها با فاصله از هم در دو طرف مبل قرار می گیرند.

2. چیدمان کوسن ها به صورت متعادل: این روش استاندارد ترین و کلاسیک ترین مدلی است که در بین مردم استفاده می شود. چیدمان هایی که به صورت متعادل استفاده می شوند از نظر بصری یکی از زیباترین چیدمان را نمایش می دهد. شما با استفاده از طرح ها و رنگ هایی که در کوسن های استفاده می شود می توانید این تعادل را ایجاد کنید.

3. چینش کوسن مرکزی: بیشتر مردم این تصور را دارند که حتماً باید کوسن ها در دو طرف مبل قرار بگیرد؛ اما این تصور اشتباهی است. شما می توانید بالشتک ها را کمی دورتر از انتهای دو سر مبل قرار دهید تا نسبت به حالت عادی تغییر کند.

هنگام کار با این سبک، حداقل سه مورد پیشنهاد می شود، اما این سبک با اعداد زوج بزرگتر نیز به همان اندازه می تواند جذاب باشد.

 

نتیجه گیری

 

در کنار چیدمان مبل ها در منزل، استفاده از روش های مختلف در چیدن کوسن ها روی مبل می تواند جذابیت منزل شما را بیشتر کند. ما در این مقاله به نحوه ی چیدن کوسن ها در مبل های دو نفره و سه نفره با تعداد کوسن های مختلف اشاره کردیم. گفتیم که معمولاً کوسن ها در چه ابعادی عرضه می شوند و به چه نحوی بالشتک ها را بچینیم تا زیبایی بصری بهتری در دید مخاطبین داشته باشد.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *