مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مبل کلاسیک چیست و موارد مهمی که باید در خرید به آن توجه کرد

مبل کلاسیک چیست + موارد مهم در خرید

مبل کلاسیک چیست + موارد مهم در خرید

 

مبل کلاسیک، مبلی است که تلفیقی از اصالت و سادگی است که دکوراتیو منزل را زیبا میکند. مبل کلاسیک دارای ظاهری ظریف و زیبا است و شباهت زیادی به اثر هنری دارد. مبل کلاسیک با توجه به اینکه دارای نقوش زیبایی است و با دست طرح های آن به ثمر می نشیند نسبت به  مبل راحتی  و  مبل استیل  گران تر است. در این مقاله از سیتی مبل قرار است به موضوع مبل کلاسیک چیست بپردازیم و سپس به نکات و ویژگی های مهم در  خرید مبل کلاسیک  صحبت خواهیم کرد.

 

انواع مبل کلاسیک

 

مبل های کلاسیکی که مشاهده میکنیم برگرفته از کشورهای اروپایی است. اولین کشورهایی که از این مدل مبل استفاده می کردند، کشورهای فرانسه، انگلیس، ایتالیا بوده اند. مبل کلاسیک به انواع متفاوتی تولید می شوند که در ادامه به آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

 

انواع مبل کلاسیک

 

1. مبل کلاسیک فرانسوی

 

این مدل مبل مختص اشراف زاده های فرانسوی بوده که نقش های پیچیده ای داشته اند و بزرگ بوده اند. رفته رفته طرح آن ها به سمت سادگی رفته و ظرافت ان ها بیشتر شده است. طراح مبل کلاسیک فرانسوی با خطوط راست و منحنی ساده و نا متقارن است. پارچه ای که برای این مبل استفاده می شود از جنس کتان، مخمل یا ابریشم است که بسیار با کیفیت و مرغوب می باشد. عموماً رنگی که برای پارچه ان استفاده می شود خنثی و روشن است. مبل کلاسیک فرانسوی به دلیل ظرافت و زیبایی بین ایرانیان بسیار پرطرفدار می باشد.

 

مبل کلاسیک فرانسوی با بهترین قیمت از تولیدی

 

2. مبل کلاسیک ایتالیایی

 

مبل کلاسیک ایتالیایی قدمتی 100 ساله دارد و در بین انواع مبل کلاسیک با قدمت ترین آن ها می باشد. اگر می خواهید سالن پذیرایی لوکس و مجللی داشته باشید پیشنهاد ما مبل کلاسیک ایتالیایی است.

کیفیت، زیبایی و ظرافت از ویژگی های اصلی این مدل مبل می باشد. طرح مبل کلاسیک ایتالیایی متعادل و متناسب است و منحصر به فرد می باشد. هزینه این مبل به نسبت دیگر مبل ها بسیار گران است اما شاهد یک دست مبل شیک و با کیفیت خواهید بود.

 

مبل کلاسیک ایتالیایی با بهترین قیمت از تولیدی

 

3. مبل کلاسیک انگلیسی

 

در بین مبل های کلاسیک، مبل کلاسیک انگلیسی یک مبل راحتی به حساب می آید. زیرا طرح ساده ای دارد و نشیمنگاه  آن بسیار راحت است. رنگ پارچه برای مبل کلاسیک انگلیسی محدودیت ندارد و می توانید نسبت به سلیقه خود هر رنگ و پارچه ای را انتخاب کنید.

 

 

مبل کلاسیک انگلیسی با بهترین قیمت از تولیدی

 

4. مبل چستر کلاسیک

 

مبل چسترفیلد از شناخته شده ترین مبل ها در بین انواع مبل کلاسیک است. دلیل اصلی آن هم ساده بودن، شیک بودن و راحت بودن آن است. این مدل مبل تنها مبلی است که ظاهر اصلی آن طی سال ها، تغییرات چندانی نداشته است.

مشخصه اصلی مبل چستر کلاسک، لمسه دوزی با دسته های خمیده و تکیه گاه ساده است. این مدل مبل را می توانید برای دکورهای مدرن و کلاسیک استفاده کنید. جنس این مبل عموماً از چرم و به رنگ قهوه ای است.

 

مبل چستر کلاسیک با بهترین قیمت از تولیدی

 

جنس پارچه مبل کلاسیک

 

پارچه های ترک، ایرانی و چینی در بازار موجود هستند که هر کدام قیمت و کیفیت متفاوتی دارند. تولید کننده هایی که کیفیت برایشان ملاک اصلی باشد معمولا پارچه ترک را انتخاب می کنند زیرا کیفیت بالایی دارد و بسیار شیک هستند ولی قیمت بالاتری هم خواهند داشت. پارچه های بسیار خوب و با کیفیت هم در ایران تولید می شوند که یکی از آن ها پارچه یزد است که کیفیت بالا و قیمت خوبی را دارد.

 

جنس پارچه مبل کلاسیک

 

 

جنس چوب مبل کلاسیک

 

مبل کلاسیک کلافی از جنس چوب راش، گردو، نراد دارد که در بدنه اصلی آن استفاده می شود و دارای استحکام و طول عمر بالایی می باشد. همین یک مورد به تنهایی قیمت این مبل را افزایش می دهد که ارزشش را دارد.

 

جنس چوب مبل کلاسیک

 

  • اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با چوب مبل بدست آورید، مقاله  بهترین چوب برای مبل  را مطالعه کنید.

 

ارتفاع مبل کلاسیک از سطح زمین

 

نکته ای که در هنگام خرید مبل کلاسیک باید به آن دقت کنید، ارتفاع پایه های آن است. ارتفاع نشیمنگاه مبل کلاسیک تا سطح زمین بین 35 تات 45 سانتی متر است که مناسب ترین اندازه را دارد زیرا در زمان نشستن زانوها زاویه 90 درجه را خواهند داشت.

 

ویژگی مبل کلاسیک خوب چیست

 

مبل کلاسیک با تلفیق مبل راحتی و استیل توانسته نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند و جایگاه ویژه ای را در دکوراسیون داخلی به خود اختصاص داده است.

جنس چوب مقاوم، جنس فوم با کیفیت، جنس پارچه مرغوب و نقش های زیبای مبل از ویژگی مبل کلاسیک به حساب می آید.

 

موارد مهم در خرید مبل کلاسیک

 

  1. در خرید مبل کلاسیک دقت داشته باشید که مبل قرار است در کدام فضا قرار گیرد؟ اگر فضای بزرگی دارید این مدل اصلا مناسب نخواهد بود، زیرا نوع طرح و ابعاد آن با مبل استیل کاملا تفاوت دارد.
  2. سعی کنید بعد از خرید، اطراف آن را شلو غ نکنید، زیرا عظمت و زیبایی آن کمتر نمایان می شود. هر چقدر اطراف مبل خلوت تر باشد، رخ آن بیشتر نمایان می شود.
  3. از فرش هایی با طرح شلوغ و پرده های طرح دار شلوغ برای کمک به دکوراتیو استفاده نکنید زیرا باعث می شود منبت کاری زیبای مبل به چشم نیاید و خودی نشان ندهد.

در این مقاله از  شهر مبل  سعی کردیم تمام موارد مهم را به طور کامل اشاره کنیم. امیدواریم که مورد استفاده تان قرار گرفته باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *