مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مبل لاوست چیست

مبل لاوست چیست – تاریخچه و انواع مبل لاوست

مبل لاوست چیست؟

امروزه مبلمان دارای تنوع بسیار بالایی می باشد و هر کدام‌ مختص به محیط و دکوراسیونی خاصی تولید شده و بهتر است قبل خرید مبلمان با انواع آن آشنا باشید تا مدل درست و مناسب با دکوراسیون و نیازتان انتخاب کنید تا باعث زیبایی محیط منزل شما شود و به دلیل ناهماهنگ بودن ست های مبلمان با بکدیگر و با فضای استفاده شده‌، موجب جلوه ی نامناسب محیط منزلتان نشود. در شناخت انواع مبلمان باید دقت بسیاری کنید زیرا برخی از مدل ها شباهت ‌زیادی با یکدیگر دارند و تشخیص آن از یکدیگر کمی دشوار است. در این مقاله در مورد مبل لاوست صحبت خواهیم کرد تا شما با تاریخچه ی این مبل و محیط مناسب برای استفاده و انواع آن آشنا سازیم.

مبل عاشقانه (لاوست) چیست

همانطور که از نام این مبل مشخصه  به نام مبل دوست داشتن و برای خلوت عاشقانه ی دو نفر طراحی شده است. یک مبل با ظاهری بسیار زیبا که برای نشستن و صحبت کردن دو نفر می باشد و به نوعی دو صندلی درکنار یکدیگر که برای نشستن دو نفر فضا دارد و زوج های جوان می توانند از این مبل در دکوراسیون منزلشان استفاده کنند و فضایی مختص گپ و گفتگوی داشته باشند و علاوه بر آن باعث خاص و جذاب شدن دکور منزلشان نیز شود و در خرید نوع مبل باید به همخوانی وسایل و هماهنگ بودن مدل آنها با هم توجه کرد.

مبل عاشقانه جیست

تاریخچه مبل لاوست

کاربرد اولیه ی مبل لاوست برای نشستن خانم های انگلیسی بود به این دلیل که  بانوان آن دوره  لباس هایی با پف زیاد می پوشیدند که نمی تواتستند روی صندلی های تک ‌نفره به راحتی بنشینند و به همین خاطر این سبک مبلمان برای راحت بودن آنها طراحی و ساخته شد. ولی به مرور زمان و تغییر سبک پوشش بانوان این مبل کارآیی خود را از دست داد و  کاربردش نیز تغییر کرد. به دلیل ظاهر زیبا و جذاب و ابعادش که برای نشستن دو نفر مناسب است با نام مبل لاوست شناخته شده و از آن میتوان در دکوراسیون منزل و اتاق خواب نیز استفاده کرد.

شکل ظاهری مبل لاوست

مبل لاوست یکی از نمونه مبل های قدیمی است که سال های زیادی از تاریخ پیدایشش گذشته و شکل ظاهری آن تغییر خاصی نکرده است و به همان شکل اولیه با  جنس پارچه  و طرح های  مختلف دیزاین شده است. مبل لاوست مبلی دراز و کشیده است که حالت s شکل دارد و تکیه گاهی برای تکیه دادن ندارد. در دو طرف مبل دو دسته به حالت موج دار نیز قرار گرفته که جذابیت خاصی به آن بخشیده است. امروزه زوج های جوان علاقه ی زیادی به این سبک مبل دارند و از آن در دکوراسیون منزلشان استفاده می کنند. طراحان نیز به فکر ایجاد تنوع در طرح های آن شده اند ‌تا بتوانند خلاقیت به خرج دهند و مبل لاوست را به سبک های مختلف تولید کنند تا بتوان با انواع دکوراسیون آن را هماهنگ کرد‌‌. از این رو مبل لاوست در سه سبک مختلف تولید شده است که در ادامه آنها را کامل بیان می کنیم‌.

انواع مبل لاوست

1. مبل راحتی

مبل راحتی لاوست با طراحی ساده و مدرن برای دکوراسیون کلاسیک و مینیمال مناسب است و مبلی با ظاهری ساده و پارچه های جیر می باشد که می توانید در بخش نشیمن پذیرایی و به عنوان پاف در اتاق خواب استفاده کنید‌. توجه داشته باشید که اگر در پذیرایی تان از ست مبلمان راحتی و یا کلاسیک استفاده می کنید می توانید در بخشی از پذیرایی تان از یک مبل لاوست در رنگی که با بقیه دکوراسیونتان هماهنگی دارد استفاده کنید. همچنین به دلیل وجود اسفنج های نرم  و مستحکم  می توان روی آن نیز دراز بکشید و استراحت کنید.

2. مبل سلطنتی لاوست

مدل دیگر مبل سلطنتی لاوست است که شکل ظاهری اش شبیه مبل لاوست می باشد با این تفاوت که دارای چوب هایی با منبت کاری های مختلف و زیبا است و از پارچه های طرح دار  درون آن استفاده شده که ظاهر رسمی تری به آن بخشیده و مناسب دکورهایی می باشد که از مبلمان سلطنتی استفاده می نمایند. هرگز مبل لاوست سلطنتی را با مبل کلاسیک و بالعکس ست نکنید و بهتر است هماهنگی بین لوازمتان را حتما مدنظر قرار دهید‌.

3. مبل تختخواب شو لاوست

طراحان مدل تختخوابشو مبل لاوست را به انواع این مدل اضافه کرده اند تا کسانی که روی مبل دراز می کشند تا به استراحت یا مطالعه می پردازند، راحت تر باشند و از مبلی که حالت تخت شدن دارد استفاده کنند تا مبلمان عادی آنها با دراز کشیدن متداول آسیب نبیند و فضای منزلشان با داشتن نمایی شیک تر  مناسب استراحت هم باشد.

کاربرد های مبل لاوست​

کاربرد های مبل لاوست

  • می توان از این مبلمان در اتاق نشیمن برای ایجاد فضایی صمیمی و عاشقانه استفاده نمود.
  • برای زیبا کردن دکوراسیون پذیرایی تان می توانید از یک مبل لاوست هماهنگ با بقیه لوازمتان استفاده نمایید.
  • همچنین می توان درون اتاق خواب برای زیبا کردن دکوراسیون آن و محلی برای صحبت های عاشقانه مبل لاوست قرار دارد و به عنوان یک پاف از آن استفاده نمود. برای افراد بسیاری این سوال پیش می آید که آیا می توانند از مبل لاوست در ادارات نیز استفاده کنند باید بگوییم مبل لاوست نشانه عشق و دوست داستن و ایجاد فضای صمیمی پر از آرامش می باشد و استفاده از آن در محیط های اداری پیشنهاد نمی شود  و بهتر است در ادارات از ست های مخصوص استفاده نمایید.

نتیجه گیری

با شناخت و آگاهی از انواع مبلمان و اینکه  هرکدام مناسب استفاده در چه محلی می باشد هنگام انتخاب کار راحت تری خواهید داشت و ست کردن لوازم منزلتان برای شما آسان تر می باشد. اگر فضای پذیرایی کوچکی دارید ولی دوست دارید فضای صمیمی و عاشقانه برای ریلکس کردن، استراحت و گفتگو داشته باشید مبل لاوست گزینه ای مناسبی است و با توجه با ابعادش می توانید از آن در فضاهای کوچک استفاده نمود و جلوه ی پذیراتی تان را زیباتر کنید. این صندلی برای نشستن دو نفر مناسب است و امکان دراز کشیدن روی سطح آن نیز محیا است‌. این مدل تکیه گاهی ندارد و می توانید برای تکیه از دسته های آن استفاده نمایید‌.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *