مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مبل شزلون چیست

مبل شزلون چیست؟ انواع و نکات مهم انتخاب مبل شزلون

مبل شزلون چیست؟

امروز تنوع در لوازم منزل بسیار گسترده شده و مبلمان ها نیز از این مقوله جا نمانده اند و شکل و طرح های مبلمان نیز دارای تنوع بالایی می باشد و برخی از مدل ها ریشه ای قدیمی دارند که دچار تغییر و تحول شده اند. مبل شزلون یکی از مدل هایی است که طرح و شکل آن از زمان های بسیار قدیم وجود داشته که در گذر زمان ظاهر جدید و شکیل تری به خود گرفته و دارای نمایی بسیار جذاب و شیک می باشد.

 اگر به دنبال خرید مبل جدیدی برای منزلتان هستید و دوست دارید مدل خاصی انتخاب نمایید و دکوراسیون شیکی داشته باشید بهتر است با انواع مبلمان آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید در این مقاله شما را با مبل شزلون آشنا خواهیم کرد و با مطالعه ی این مقاله شما با انواع مختلف ابن مبل و اینکه برای چه مدل دکوراسیونی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و نکات مهمی که در خرید آن باید توجه شود، آگاه می شوید.

تاریخچه مبل شزلون در سیتی مبل

این مبلمان یکی از مدل هایی است که دارای ظاهر بسیار شکیلی می باشد و استفاده از آن در کنار یک ست مبلمان سلطنتی یا راحتی جلوه ی بی نظیری به پذیرایی شما می بخشد. مبل شزلون مبلمان کشیده ای است  که ترکیبی از صندلی  و تختخواب است که یک طرف آن دسته ای هلالی شکل دارد که می توان از آن به عنوان تکیه گاه و  گذاشتن سر هنگام دراز کشیدن استفاده کرد.

 به گونه ای طراحی شده است که امکان استراحت کردن و دراز کشیدن روی آن فراهم شده است و شکل و نوع دسته، روکش روی آن دارای تنوع فراوانی است و جز مدل های سلطنتی و لوکس می باشد‌. مبل شزلون به مبل تختخواب شو تفاوت دارد و فرقش در این است که مبل تختخواب  شو گاهی تبدیل به مبل و گاهی تبدیل به تخت می شود ولی مبل شزلون به یک شکل است و ظاهر آن تغییری نمی کند.

تاریخچه ی مبل شزلون

این مدل مبلمان تاریخچه  ای بسیار قدیمی دارد که طرح  های آن دستخوش تغییرات شده و به شکل امروزی که درفروشگاه ها می بینید در آمده است. تاریخ نویسان اولین بار پادشاهان   مصر را یافتند که برای استراحت  از این صندلی استفاده  می کردند که  اطرافش دسته هایی نا متقارن وجود داشت و بعدها در روم و یونان نیز از آن استفاده می شد. طراحی اولیه ی این مبل شزلون که در حال حاضر می بینید  به دست فرانسوی انجام شده است و به دلیل استفاده ی اولیه اش توسط شاهزادگان این نوع مبل جزو نمونه های لوکس به شمار می رود و استفاده از آن دکوراسیون منزلتان را خاص تر می کند‌.

کاربردهای مبل شزلون

  • مبل شزلون را می توانید در اتاق نشیمن برای استراحت و تماشای تلویزیون و مطالعه استفاده نمایید.
  • استفاده از این مدل‌ مبل در اتاق خواب هم کاربرد دارد و جذابیت خاصی به دکوراسیون اتاق خوابتان می بخشد.
  • می توان از مبل شزلون جلوی درب ورودی هم استفاده نمود.
  • از آن می توان در فروشگاه ها ، آتلیه های عکاسی و مزون ها، حیاط خلوت، تراس و لب استخر نیز استفاده نمود.
نکات مهم در انتخاب مبل شزلون در سیتی مبل

نکات مهم در انتخاب مبل شزلون

  • مبل شزلون با توجه به ابعاد بزرگی که دارد باید از آن در فضاهای بزرگ استفاده کنید‌، اگر فضای پذیرایی و اتاق نشیمن شما کوچک است این مبل انتخاب درستی نیست زیرا در فضای کوچک جلوه ای ندارد.
  • مبل شزلون برای استراحت و مطالعه طراحی شده و استفاده از آن به عنوان صندلی برای پذیرایی از مهمانان مناسب نیست.
  • برای زیبا شدن دکوراسیون منزلتان بهتر است مبل شلزون را در مرکز اتاق نشیمن قرار دهید.
  • استفاده از یک ست سلطنتی یا یک ست مبلمان راحتی در رنگ و طرحی که با مبل شزلون همخوانی داشته باشد دکوراسیون پذیرایی شما را جذاب تر می کند.
  • مبل شلزون دارای کوسن نمی باشد و بهتر است روی آن از کوسن ها استفاده نکنید. اگر هم مایلید روی آن کوسن بگذارید سعی کنید از مدل کوسن ساده و در تعداد کم استفاده کنید. مبلتان را نیز با طرح شلوغ انتخاب نکنید زیرا باعث شلوغ شدن دکوراسیون شما می شود و جلوه ی زیبایی ندارد.

انواع مبل شزلون

مبل شزلون با توجه به قدمت دیرینه ای که دارد، دارای شکل ظاهری متفاوت است و شما باید براساس محلی که قصد استفاده از آن را دارید طرح مبل شزلون مناسب را انتخاب کنید‌.

1-مبل مریدین

این مدل هم به مدل مبلمان کلاسیک و هم مدرن شباهت دارد و شکل ظاهری مبل مریدین به این صورت است که پشت و تکیه گاه نامتقارن دارد این مبل به شما امکان می دهد تا بتوانید بدن ترس از افتادن  به پهلو بنشینید و استراحت کنید.

۲-مدل رکامیر

این نوع مدل  معمولاً دارای دو انتهای متقارن بدون تکیه گاه است  و  امکان استفاده از انتهای رکامیر به عنوان پشتی می باشد. نام این مدل به نام مادام رکامیر  است  و دلیل این نامگذاری به دلیل عکس  پرتره ای است که از خودش روی این مدل مبل گرفته است می باشد و  از آن زمان به همین نام رواج پیدا کرده است.

۳-مدل دوشس بریسه

مدل دیگر مبل شزلون به صورت مجزا از هم می باشد دارای دو صندلی تک ‌نفره و به همراه یک پاف می باشد و می توانید آنها را جدا از هم قرار دهید.‌ امکان گذاشتن آن کنار یکدیگر وجود دارد و در این صورت تبدیل به یک ‌مبل شزلون خواهد شد‌.

 

مبل شزلون در سیتی مبل

نتیجه گیری

 

مبل شزلون از نمونه مبل های کلاسیک است که استفاده از ان در اتاق نشیمن و اتاق خواب بسیار کاربرد دارد و این مدل مبل برای استفاده یک نفر است و می توانید روی آن دراز بکشید، به استراحت بپردازید و  در فضایی آرامش بخش و دلنشین  مطالعه کنید. حتی میتوانید آن را در حیاط یا کنار استخر بگذارید و آفتاب بگیرید. در زمان خرید این‌ مبل دقت کنید که با ست راحتی و سلطنتی تان همخوانی داشته باشد و از طرح های شلوغ  استفاده نکنید‌.  مبل شزلون جلوه ی اتاق نشیمن شما  را زیباتر می کند و با استفاده از آن دکوراسیون خاص و زیبایی خواهید داشت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *