مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
راهنمای خرید مبل اداری با بهترین قیمت

راهنمای خرید مبل راحتی + بهترین چوب و پارچه

راهنمای خرید مبل راحتی

مبل راحتی در واقع نوعی کاناپه به حساب می آید که عموماً به صورت 2 نفره و 3 نفره تولید می شوند. طراحی این مبل با دیگر مبل ها متفاوت است و دارای پایه های کوتاه تری است. تفاوت دیگر این مبل دسته های پهن آن است و از نظر قیمت نسبت به مبل استیل و مبل کلاسیک ارزان تر است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید ابعاد آن است که کوچکتر است. در این مقاله از  سیتی مبل  به طور کامل به این موضوع خواهیم پرداخت تا خریدی راحت را تجربه کنید.

انواع مبل راحتی

 

مبل راحتی دارای 3 مدل (ال، ال یو و شانو) است. این مدل مبل با توجه به طراحی که دارد بسیار جوان پسند می باشد و فضای منزل را شیک می کند. اما برای اینکه بتوانیم خرید راحتی را داشته باشیم باید 2 نکته را رعایت کرد.

  1. از این مدل مبل برای مهمانی ها استفاده نکنید.
  2. گزینه مناسبی برای نشستن روزانه است.
انواع مبل راحتی با قیمت عالی

اگر به دنبال مبلی هستید که مناسب مهمانی ها باشد باید مبل نیمه راحتی را تهیه کنید. مبل نیمه راحتی تا حدودی رسمی هستند و طراحی آن به منظور راحتی و رسمی است. فضایی که دارید در انتخاب مبل اهمیت بالایی دارد. به طور مثال اگر فضای شما بزرگ است پیشنهاد می شود از مبل “ال” استفاده کنید.

متریال مبل نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. قبل از خرید از فروشنده به طور کامل بپرسید جنس چوب و جنس پارچه مبل از چیست تا بتوانید خرید آگاهانه تری را داشته باشید.

بهترین چوب برای مبل راحتی

 

 

مبل راحتی همان طور که از نامش پیداست یعنی امکان نشستن طولانی مدت بر روی آن را خواهید داشت و باید مقاومت بالایی داشته باشد. چوب گردو بهترین چوب برای مبل راحتی به حساب می آید زیرا مرغوب، محکم و سبک است.

در زمان خرید مبل راحتی دقت داشته باشید که پایه های مبل جلوتر از بدنه نباشند زیرا امکان برخورد با پا را دارد و موجب آسیب می شود.

بهترین چوب برای مبل راحتی

رنگ مناسب برای مبل راحتی

 

یکی از موارد بسیار مهم رنگ مبل است زیرا حس و حال محیط به آن مربوط خواهد شد. تفاوت بسیار است اگر مبل شما از رنگ روشن تولید شده باشد یا از رنگ تیره.

رنگ مبل باید به گونه ای انتخاب شود که حس و حال جذاب به خانه دهد و هماهنگی لازم را با پرده ها، فرش ها و … داشته باشد.

اشتباهی که اکثر خریداران انجام می دهند یکدست بودن رنگ مبل است که نه تنها به محیط کمک نمی کند بلکه زیبایی منزل را کاهش می دهد. اگر قصد کمک به دکوراتیو منزل را دارید پیشنهاد می شود از رنگ تضاد استفاده کنید. به طور مثال:

اگر مبل شما سرمه ای است، کوسن های آن را به رنگ سفید خریداری کنید. ترکیب رنگ، محیط را جذاب تر می کند و یا اگر از مبل های ساده استفاده می کنید کوسن آن را از چند رنگ خریداری کنید تا در کنار یکدیگر فضا را زیباتر کنند.

رنگ مناسب برای مبل راحتی

ابعاد مبل راحتی

 

زمانی که تصمیم به خرید مبل می گیرید سعی کنید طول، عرض و ارتفاع آن را کامل بسنجید. زیرا قرار است از مبل راحتی برای استراحت روزانه استفاده کنید و اگر آسایش شما را فراهم نکند به فیزیک بدن آسیب میرساند.

در خرید مبل راحتی سعی کنید مبل خریداری شده، گودی کمر را پوشش دهد و ارتفاع آن به گونه ای باشد که زانوها زاویه 90 درجه به خود بگیرند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید دسته های مبل است. دسته های مبل ظریف ترین محل مبل به حساب می آید. سعی کنید مبلی را تهیه کنید که دسته های پهنی داشته باشد و بهترین چوب برای آن چوب گردو است که هم مقاوم است و هم سبک می باشد.

 

بهترین پارچه برای مبل راحتی

 

پارچه های مختلفی برای تولید مبل راحتی مورد استفاده قرار میگیرند که شامل “شانل، مخمل، سلطنتی، مایا” و … است. عموماً برای مبل های راحتی از پارچه مخمل و برای مبل های ال از پارچه چرم استفاده می شود.

تراکم پارچه اهمیت بالایی دارد و در انتخاب آن دقت کنید. زمانی که پارچه را دست می کشید باید یکدست باشد و بتوانید فشردگی آن را حس کنید.

بهترین پارچه برای مبل راحتی

پارچه مبل به میزان مقاومت فوم و اسفنج هم بستگی دارد و اگر مقاومت لازم را نداشته باشد خیلی زود از بین میرود. پارچه ای که انتخاب می کنید نباید کشی و پرزدار باشد. در زمان خرید مبل سعی کنید اطلاعات کامل را از فروشنده بپرسید و در خواست ضمانت کالا را داشته باشید.

 

مقاله پیشنهادی ما:  ایده های جذاب برای چیدمان مبل  است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *