مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
راهنمای قدم به قدم خرید مبل استیل

راهنمای خرید مبل استیل + تفاوت آن با سلطنتی

راهنمای خرید مبل استیل

 

مبل استیل یا همان مبل سلطنتی یکی از پرطرفدارترین های بازار خود به حساب می آید زیرا هنوز هستند افرادی که این دسته مبل را دوست دارند. اولین نکته ای که در زمان خرید مبل استیل باید دقت کنید محلی است که مبل قرار است در آن قرار گیرد. هنوز خیلی از افراد هستند که برای خانه خود مبل استیل را انتخاب می کنند و بهترین انتخاب برای مهمانی ها است و جلوه ای شیک و خاص بودن را به سالن شما می دهد. در این مقاله از  سیتی مبل  به راهنمای خرید مبل استیل به طور کامل پرداخته ایم تا خریدی راحت را تجره کنید.

جدیدترین مبل استیل که مناسب منزل شماست

تفاوت بین مبل استیل و مبل سلطنتی

 

خیلی از افراد نمی توانند به درستی تشخیص دهند که کدام مبل استیل و کدام مبل سلطنتی است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که مبل استیل مگر همان مبل سلطنتی نیست؟ در جواب باید گفت دقیقا همان است اما کمی تفاوت دارند.

  1. هر دوی این مبل به صورت منبت کاری است اما منبت کاری مبل سلطنتی ساده تر از مبل استیل است.
  2. ظریف کاری مبل استیل بیشتر از مبل سلطنتی است و این ریزه کاری ها معمولا روی تاج مبل انجام می شود.
  3. معمولا مبل استیل به صورت 7 نفره و 9 نفره است که بنابر نیاز افراد خریداری می شوند.
  • برای خرید مبل استیل دقت داشته باشید که برای چه فضایی آن را می خرید. اگر سالن شما کوچک است پیشنهاد می شود از  مبل راحتی  استفاده کنید. مبل استیل برای سالن های بزرگ کاربرد دارد و محیط را زیبا و خاص می کند.
  • اگر مبل استیل را برای فضای کوچک خریداری کنید باعث می شود زیبایی محیط از بین برود و فضای کافی برای تردد نداشته باشید.

اصطلاحات رایج در خرید مبل

 

شاید برای شما هم رخ داده باشد که در زمان مراجعه به تولیدی مبل یا فروشگاه مبل، فروشنده کلماتی را به کاربرده که تا به حال آنها را نشنیده اید. به 2 مورد از کاربردی ترین کلمه ها اشاره می کنیم تا اطلاعاتی داشته باشید.

  1. کلاف مبل

کلاف مبل در واقع همان بدنه مبل یا اسکلت مبل است که معمولا از چوب ساخته می شود و در شرایط خاص از فلز استفاده می شوند که معمولا برای  مبل اداری  از فلز استفاده می شود.

اصطلاحات رایج در خرید مبل که باید رعایت شود

       2. واحد مبل

برخی از افراد فکر میکنند واحل مبل همان تعداد ظرفیت افراد است که مبل می تواند داشته باشد. اما اشتباه است. مبل یک نفره برابر با 1 واحد است و مبل دو نفره برابر با 1.5 واحد و مبل سه نفره برابر با 2 واحد است. مثلا یک مبل 7 نفره که دارای یک مبل 3 نفره و دو مبل 1 نفره و یک مبل 1 نفره است برابر است با 5.5 ئاحد مبل.

مهمترین نکات در خرید مبل استیل چیست؟

 

 

برای خرید مبل استیل باید به چند نکته توجه ویژه ای داشته باشید تا خریدی خوب را تجربه کنید.

  1. ابعاد مبل

توجه داشته باشید به ابعاد مبل و فضای منزل که قرار است مبل را در آنجا قرار دهید. اگر فضای منزل کوچک باشد استفاده از این مبل اشتباه است زیرا فضای کافی برای تردد را ندارید. اگر سقف منزل کوتاه است به هیچ عنوان از مبل استیل استفاده نکنید زیرا این دسته از مبل ها تاج دارند و برای محیط یا سقف کوتاه اصلا توصیه نمی شود.

  1. چینش مبل

این دسته از مبل ها قواعد خود را دارند تا بهترین دکور را بتوانید داشته باشید. اگر این مبل را داخل پذیرایی منزل استفاده کردید به هیچ عنوان اطراف ان را با وسایل دکوری دیگر قرار ندهید زیرا منبت کاری این مبل جلوه ای زیبا به محیط می بخشد.

حتی از فرش هایی استفاده کنید که نقوش خلوتی دارند و ساده هستند، زیرا فضای شلوغ آرام را از شما می گیرد.

حتی از پرده های شلوغ هم نباید استفاده کنید، باید تناسب را حفظ کنید تا منزلی شیک را داشته باشید.

بهترین چوب برای مبل استیل

بهترین چوب برای مبل استیل چیست؟

 

زمانی که حرف از مبل استیل است یعنی مبلی کع منبل کاری بالایی دارد. به همین دلیل هم باید از چوبی استفاده شود که مقاومت بالایی دارد.

بدنه مبل قسمت اصلی آن به حساب می آید و قسمت های مختلف مبل را به هم متصل می کند و هر چقدر استحکام بالایی داشته باشد، طول عمر بیشتری را هم دارد.

بهترین چوب برای این دسته مبل، چوب نراد، گدرو و راش است. استفاده از این سه نوع چوب عمر مبل را بالا می برد. اما متاسفانه تعدادی از تولیدکنندگان برای اینکه هزینه های خود را کاهش دهند از چوب سفید برای تولید مبل استفاده می کنند.

 

·         در زمان خرید حتما روی مبل بنشینید و تکون بخورید. اگر مبل صدای جیرجیر داد یعنی کلاف مبل بی کیفیت است و گزینه خوبی برای خرید نخواهد بود.

بهترین کلاف، کلاف دوبل است که اگر در تولید مبل استفاده شود می توان گفت بهترین خریدی است که تجربه خواهید کرد. سعی کنید برای خرید مبل حتما به زیر آن دقت کنید و اسکلت مبل را کامل مشاهده کنید. چوب مبل باید کاملا صاف و یکدست باشد و فرورفتگی یا خوردگی نداشته باشد.

 

بهترین رنگ برای مبل استیل چیست؟

 

 

فاکتور بعدی که در زمان خرید مبل نیاز است دقت داشته باشد رنگی است که در آن به کار رفته است. مبل استیل یک مبل شیک و سرسنگین است و نباید از رنگی استفاده شود که تیره باشد. بهترین رنگ برای این دسته مبل، رنگ سفید استخوانی و رنگ سفید صدفی است. چون رنگ های روشن همخوانی خوبی با دیگر لوازم دارند.

جمع بندی

 

قیمت مبل و گارانتی آخرین فاکتوری است که باید در نظر داشته باشید. اگر کیفیت چوب و پارچه خوب برای مبل استیل به کار رود حداقل قیمت از 30 میلیون شروع خواهد شد اما اگر کیفیت معمولی داشته باشد حدود 15 الی 20 میلیون هستند.

گارانتی مرحله بعدی خرید است که حتما باید در فاکتور خرید با مهر و امضا قید شود. اما متاسفانه هستند فروشندگانی که فقط به لفظ آن عمل می کنند و خیری از ثبت آن در فاکتور نیست.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *