مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
راهنمای خرید مبل اداری با نکات مهم

راهنمای خرید مبلمان اداری + نکات مهم در خرید

راهنمای خرید مبلمان اداری

 

وقتی تصمیم به  خرید مبلمان اداری  دارید باید نکات و مواردی را مد نظر قرار دهید، زیرا خرید اصولی و درست برای اداره تاثیر بسیاری خوبی در دید مراجعه کنندگان دارد. زیبایی و شیک بودن فضای اداره شما باعث ایجاد حس خوب و انگیزه در کارکنان می شود. علاوه بر آن تاثیر بسزایی در دید ارباب الرجوع دارد زیرا اولین‌ چیزی که به محض ورود به اداره یا شرکت شما به چشم ‌میخورد دکوراسیون داخلی آن می باشد که مبلمان از همه مهم تر است. وقتی در مورد خرید مبلمان اداری صحبت می کنیم منظورمان صرفاً ست مبلمان نیست. مبلمان اداری شامل صندلی، میز اداری، مبل اداری، میز تحریری و … می شود که در خرید آن ها باید به نکات بسیاری توجه کنید و مهمترین آن طراحی ارگونومیک آن ها می باشد تا سلامت کارکنان حفظ شود. به دلیل اینکه آنها تایم طولانی روی صندلی می نشینند و پشت میز هستند باید وسایلی را خریداری کنید که باعث خستگی آن ها نشود تا بتوانند با انرژی و به نحو احسن کارشان را انجام دهند.

اگر تصمیم به خرید مبلمان اداری برای شرکتی که به تازگی آن را تاسیس کرده اید، دارید و یا قصد تعویض مبلمان شرکتتان را دارید و سرگردان مانده اید که چه کنید؟  برای خرید از کجا شروع کنید؟

چه مبلمانی مناسب شرکتتان است؟ قیمت ها چگونه است؟ چه رنگ مبلی بخرید؟ و از این دست سوالات با ما در ادامه مقاله همراه باشید. در این ‌مقاله قصد داریم به طور جامع راجع به راهنمای خرید مبلمان اداری با شما صحبت کنیم و نکاتی را در این باره با شما در میان بگذاریم.

وقتی تصمیم به خرید مبلمان جدید برای شرکتتان را دارید در ابتدا به نظرتان کار سختی است و نمی دانید از کجا باید شروع کنید. مراحل را به ترتیب برایتان تفکیک کرده ایم تا برای خرید مبلمان اداری به مشکل نخورید.

 

مراحل خرید مبل اداری

 

مراحل خرید مبلمان اداری

 

1. نیاز سنجی

در قدم اول نیاز سنجی می کنید که چه وسایلی مورد نیاز است، کدام اولویت بیشتری دارد. سپس بر این اساس لیستی از وسایل مورد نیازتان تهیه می کنید تا با آگاهی کامل برای خرید اقدام کنید و از خرید وسایل اضافی و ایجاد هزینه های مازاد جلوگیری کنید.

 

2. بودجه تعیین شده

قدم بعدی در خرید مبل اداری بودجه ی شما است. باید ابتدا به این‌ موضوع دقت کنید که تصمیم دارید چه مقدار هزینه کنید و سپس براساس بودجه ی تعیین شده شروع به خرید کنید. از آن جایی که اولین چیزی که به محض ورود به شرکت و اداره به چشم میاید و در دید ارباب الرجوع بسیار تاثیر دارد مبلمان است. مهم ترین وسیله برای دکوراسیون داخلی مبلمان است که باید گزینه ی اول شما برای خرید باشد. به همین منظور در موارد بعدی به نکات مهم خرید مبلمان اداری می پردازیم.

 

3. بررسی فضای اداره

فضای مورد نظرتان برای خرید مبلمان اداری را در نظر بگیرید که برای چه متراژی قصد خرید مبلمان دارید. در این صورت دو حالت به وجود می آید:

فضای کوچک: اگر فضایی که قصد خرید مبل اداری برای آن را دارید کوچک است بهتر از مبلمانی که سایز کوچک دارند و یا از مبلمان نیم ست استفاده کنید. حتما در خرید، ابعاد مبلمان و تعداد آن را در نظر بگیرید تا درست خرید کنید و فضایتان را شلوغ نکنید که رفت و آمد کارکنان و ارباب الرجوع سخت شود.

فضای بزرگ: اگر متراژ بزرگی دارید برای خرید انتخاب بیشتری دارید می توانید از نوع مبلمان‌ مختلف در فضای اداره تان استفاده کنید و حتی می توانید مبلمان تان را به صورت گرد بچینید و یا 2 ست مبلمان مختلف خرید کنید. مثلا یک ست مبلمان کلاسیک و یک ست مبلمان مدرن اداری خریداری کنید. فقط به این نکته دقت داشته باشید که بقیه ی وسایل آن‌ قسمت هم هماهنگ با سرویس مبل آن باشد تا جلوه ی زیبایی داشته باشد.

 

4. انواع مبلمان اداری

بعد از بررسی کامل محل مورد نظر باید به نوع و سبک کاری اداره و شرکت توجه شود تا زمانی که برای خرید مراجعه می کنید سبک مناسب با محیط اداره تان خریداری کنید. به عنوان مثال اگر شرکت شما حالت رسمی و اداری دارد باید از مبلمان رسمی و کلاسیک استفاده کنید. اگر فضا و نوع کار شما هنری است باید از مبلمان‌ مدرن استفاده کنید. میتوانید سبک ترکیبی را برای اداره تان انتخاب کنید.

5. بعد از تعیین و بررسی بودجه، فضا و نوع مبلمان نوبت به خرید آن می رسد وقتی برای خرید اقدام می کنید باید به نکاتی در خرید دقت کنید.

 

نکات مهم در خرید مبل اداری

 

نکات مهم در خرید مبل اداری

 

1. قیمت انواع مبل اداری

در بازار، مبلمان اداری با قیمت های متنوعی موجود است. معمولا این گونه جا افتاده است که قیمت بالا نشان دهنده ی کیفیت بالای محصول می باشد. هر چند که این نظر خیلی هم اشتباه نیست ولی همیشه هم اینطور نیست. سازنده هایی وجود دارند که مبلمان با کیفیت و قیمت مناسب می فروشند. با تمام این اوصاف پیشنهاد ما به شما این است که هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکنید. اگر طبق بودجه ای که می خواهید هزینه کنید سرویس مبلمان با کیفیت خوبی نمی توانید تهیه کنید انتخاب عاقلانه این است که ابتدا مبلمان را که برای اداره تان ضروری تر است و در دید مراجعه کننده تاثیر بالایی دارد با کیفیت و مرغوب خوب خریداری کنید و در فرصت بعدی دوباره برای خرید دیگر وسایل یا سرویس مبل دیگر اقدام کنید. حال چرا کیفیت اینقدر مهم است؟ همانطور که قبلا گفتیم اولین چیزی که به محض ورود به شرکت به چشم می خورد مبلمان است و زیبایی و کیفیت آن در دید اول بسیار تاثیر دارد. مورد بعدی این است که در اداره یا شرکت به دلیل مراجعه و استفاده زیاد افراد با سایز و وزن های مختلف، احتمال خراب شدن آن بسیار بالا است.

 

2. بهترین اسکلت برای مبل اداری

هنگام ‌خرید مبل اداری باید دقت کنید مبلمان از اسکلت مستحکم و قوی تشکیل شده باشد. زیرا در محیط اداره افراد مختلف و زیادی مراجعه می کنند و روی آن می نشینند به همین دلیل اسکلت محکم باشد که در مدت زمان کوتاهی خراب نشوند. نکته بعدی که اهمیت دارد این است که مبلمانی خریداری کنید که در تایم کوتاهی ساختار خودش را از دست ندهد و زیبایی جلوه ی اداره شما را از بین نبرد. همین طور پایه های آن لق نزد، هنگام استفاده جیر جیر نکند و پایه های ناهماهنگی نداشته باشد که تکان بخورد.

بعد از انتخاب بهترین اسکلت باید به راحتی و طراحی ارگونومیک آن توجه کنید. زیرا معمولا از آن ها برای پذیرایی از میهمانان داخل شرکت یا اداره تان استفاده می کنید و یا ممکن است جلسات کاری را آن‌ جا برگزار کنید که راحتی آن اهمیت بسزایی دارد و در دید آن ها بسیار موثر است.

مبلمانی را خریداری کنید که با چیدمان داخل اداره نمایی منظم به محیط اداره شما بدهد زیرا این‌ موضوع هم در آرامش فکری کارکنان و هم دید ارباب الرجوع بسیار موثر است و بازدهی کار در محیط منظم و زیبا بسیار بالاتر است.

 

3. رنگ بندی مبل اداری

هنگام انتخاب رنگ برای مبلمان اداری باید توجه کنید که اگر  فضای اداره شما کوچک است از ست مبلمان رنگ روشن استفاده کنید که فضا را بازتر نشان دهد. اگر مایلید از رنگ تیره استفاده کنید سعی کنید بقیه وسایل را روشن تهیه کنید که تیرگی مبلمان به چشم بیاید و جذابیت خاصی به محیط اداره شما بدهد. اما بهترین انتخاب رنگ های خنثی مثل طوسی است که مناسب هر فضا و محیطی می باشد و با همه چیز به راحتی ست می شود. می توانید مبلمان‌ با روکش چرم را انتخاب کنید زیرا بسیار لوکس و لاکچری است و جذابیت خاصی دارد. به طور کلی رنگ تیره به دلیل اینکه آلودگی را زود نشان ‌نمی دهد برای اداره مناسب تر است اگر علاقه به رنگ تیره ندارید مدلی را انتخاب کنید که تمیز کردن آن راحت باشد زیرا به دلیل استفاده بالا زودتر کثیف می شوند. نکته ی بعدی این است که به دلیل فضای رسمی اداره و شرکت حتما از مبلمان تک رنگ و رنگ های اصلی استفاده کنید تا استایل شرکتتان حفظ شود. با خرید مبلمان راحتی با رنگ های متفاوت نمای اداره تان را خراب نکنید.

بعد از اینکه تمام نکات و موارد گفته شده در بالا را بررسی کردید و خرید کردید، عامل مهم بعدی چیدمان آن است زیرا درست و اصولی چیدن مبلمان باعث جلوه ی زیبایی اداره تان می شود. می توانید برای زیباتر شدن محیط از پرده های زیبا، لوازم دکوری، پارتیشن و دیوار های موقت، فرش های تزئینی، تابلوها و … استفاده نمائید. فقط دقت داشته باشید که تمام وسایل را یک سبک خریداری نمایید تا با هم هماهنگی داشته باشند. برای چیدمان هم کاربرد محیطی که چیدمان را انجام می دهید در نظر بگیرید که آیا فضا را برای گفتگوی دوستانه آماده می کنید یا محیط رسمی برای برپایی جلسات می چینید. ممکن است برای انتظار مراجعه کنندگان بخواهید چیدمان کنید. همه این ها مهم هستند و برای آشنایی بیشتر می توانید به مقاله ی ایده های جذاب برای چیدمان مبل مراجعه کنید و از مطالب گفته شده در آن ایده بگیرید و استفاده کنید.

 

جمع بندی راهنمای خرید مبلمان اداری

 

همان طور که گفتیم مبلمان در اداره بسیار مهم است زیرا وجهه ی کار شما را نشان می دهد. برای خرید مبلمان اداری باید مواردی را مد نظر قرار دهید که به طور کامل راجع به راهنمای خرید مبلمان اداری صحبت کردیم. برای این کار باید ابتدا بودجه تان را مشخص کنید و سبک محیط کاریتان را در نظر بگیرید و مبلمان مناسب محیط کارتان خریداری کنید. مورد بعدی اسکلت مستحکم و قوی آن می باشد. در ضمن کیفیت و طراحی ارگونومیک آن هم مهم است که راحت باشد و زود خراب نشود. رنگ بندی و هماهنگی آن با محیط کار و وسایلتان هم مهم است. قدم آخر هم چیدمان اصولی آن ها می باشد. امیدوارم این مقاله برایتان مفید باشد.

 

در این مقاله از  شهر مبل  سعی کردیم تمام موارد مهم را به طور کامل اشاره کنیم. امیدواریم که مورد استفاده تان قرار گرفته باشد.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *