مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
بهترین پارچه برای مبل چیست

بهترین پارچه برای مبل چیست

بهترین پارچه برای مبل چیست

 

خرید مبل یکی از الزامات هر خانه ای به حساب می آید. اما نکته ای که باید به آن دقت کرد نوع پارچه ای است که در آن استفاده شده است. پارچه مبل یکی از حساس ترین انتخاب ها برای خانم ها به حساب می آید زیرا عموماً با دکور منزل می خواهند ست کنند. مدل های پارچه مبلی در بازار بسیار است به همین جهت در این مقاله از  سیتی مبل  قصد داریم به سوالی مهم با عنوان: بهترین پارچه برای مبل چیست؟ پاسخ دهیم تا برای همیشه خود را از سردرگمی خلاص کنید.

 

راهنمای انتخاب بهترین پارچه مبلی

 

اینکه هنگام خرید مبل کسی را داشته باشیم که به عنوان راهنما در کنار ما باشد اهمیت زیادی دارد. پیش از خرید شاهد این بوده اید که مدل های بیشماری از پارچه مبل را دیده اید. اما در این مقاله به راهنمای انتخاب پارچه مبلی می پردازیم تا راحت تر تصمیم گیری نمایید.

پارچه مبلی یزد، ملیتا، مازراتی و پارچه مبلی مخمل تعدادی از پر مصرف ترین پارچه های مبل هستند که اکثریت تولید کنندگان از آن ها استفاده می کنند.

 

راهنمای انتخاب انواع پارچه مبلی

 

به طور کلی پارچه مبلی به 3 دسته تقسیم می شود. که به هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

 

انواع پارچه مبلی

 

  1. پارچه مبلی طبیعی (نخی، پنبه ای، کتان، ابریشم، پشمی و …)
  2. پارچه مبلی مصنوعی (نایلون، پلی استر، ویسکوز و …)
  3. پارچه مبلی ترکیبی

اما سوالی که پیش خواهد آمد نحوه تشخیص پارچه مبل است.

 

راهنمای تشخیص بهترین پارچه خوب برای مبل

 

نکته ای که وجود دارد و خیلی از افراد دقت زیادی به آن نمی کنند تشخیص پارچه خوب برای مبل است. اگر پارچه به درستی انتخاب نشود در مدت زمان کوتاهی باید آن را تعویض کنید.

پارچه مبل با کیفیت، پارچه ای است که رنگ آن به راحتی از بین نرود، مقاوم باشد، پرز تولید نکند و لک را به خود نگیرد و مهمتر از همه قابلیت شست و شو داشته باشد.

اگر دقت کرده باشید اکثر مبل هایی که برای تعمیر به کارگاه مبل می روند مشکل پارچه را دارند. زیرا در زمان خرید به موارد گفته شده دقت نکرده اند.

همان طور که میدانید پارچه مبل به زیبایی منرل کمک زیادی می کند و نظر همگان را به خود جلب می کند. پارچه مبل بیش از آن چیزی که فکر میکنید اهمیت دارد و به مبل هویت میبخشد.

دوام و کیفیت پارچه مبل در زمان تولید اگر به درستی انجام شود طول عمر آن را افزایش میدهد. پس سعی کنید پارچه مبل را با دقت بسیاری خرید کنید.

یکی از عامل هایی که به شما کمک میکند استفاده از پارچه مبل برند است. اگر دقت کرده باشید اکثر تولیدکنندگان مبل، پارچه مبل ترک را پیشنهاد میدهند. زیرا بسیار مرغوب و با کیفیت هستند. همین موضوع هم باعث شده افزایش قیمت مبل خواهد شد.

 

تشخیص میزان کیفیت پارچه

 

تشخیص میزان کیفیت پارچه برای مبل

 

تراکم پارچه، دوخت پارچه و پرز پارچه 3 عامل مهم برای تشخیص میزان کیفیت پارچه هستند.

تراکم پارچه

پارچه های بی کیفیت تراکم پایین تری دارند که موجب میشود به مرور زمان از بین بروند. توجه داشته باشید که تراکم پارچه استاندارد دارد و اگر زیاد باشد پارچه را سفت و غیر قابل انعطاف میکند و اگر کم باشد پارچه کاملا نرم است.

دوخت پارچه

دومین موردی که باید دقت داشه باشید دوخت پارچه است. اگر پارچه بی کیفیت باشد، محلی که سوزن میخورد در حال باز شدن است. عموماً این مورد را در چرم های بی کیفیت مشاهده میکنید.

پرز پارچه

پارچه هایی که پرزدار هستند را باید دقت بالایی داشته باشید که پرز آن ها به راحتی کنده نشوند. پارچه جیر و پارچه مخمل دو نوع پارچه هستند که با دست و بدون آسیب رسیدن به آن می توانید از کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

عموما 6 مدل پارچه مبلی استفاده بیشتری دارند. همین 6 مدل را خیلی از تولیدکنندگان در حال استفاده هستند که باید دقت بالایی به خرج دهید تا بهترین را انتخاب نمایید.

 

پر مصرف ترین پارچه مبلی کدام است؟

پر مصرف ترین پارچه مبلی کدام است؟

 

  1. پارچه مبل مخملی

 

پارچه مخمل یکی از پارچه هایی است که هیچ وقت از مد نمی افتد و طرفداران بسیاری دارد. از این مدل پارچه می توانید برای محیط های گرم و شیک استفاده کنید. حتما در نظر داشته باشید که جنس با کیفیت آن را خریداری کنید. این مدل پارچه دوام بالایی دارد و تنها عیب آن  نظافت سخت لکه و کثیفی است.

  1. پارچه مبل از جنس شانل

پارچه شانل کیفیت و تنوع زیادی دارد که باعث شده محبوبیت آن افزایش پیدا کند. نوع این پارچه مبل برای مبل های راحت و کلاسیک است  و تنوع رنگ بسیاری دارد. این پارچه مناسب برای فضای شیک ولوکس می باشد.

  1. پارچه جیر و مخمل

این مدل پارچه های را با دقت بالایی انتخاب کنید. برای تست این پارچه ها کافیست نوع خواب آن را به هم بزنید و یا پرز آن را بکنید. اگر خواب پارچه دیر به حالت اولیه برگشت یهنی پارچه بی کیفیت است و اگر مقداری از پرز آن جدا شد دلیل بر بی کیفیت بودن آن است.

  1. پارچه مبل از جنس پشم

اگر بتوانید پارچه پشمی را برای مبل خود تهیه کنید عمر طولانی دارد. زیرا الیاف مستحکمی دارد و در برابر لک، رنگ، نخ کش شدن و چروک مقاوم است. این مدل پارچه بعد از شست و شو شبیه به نمد خواهد شد که به معنی بهتر شدن آن است.

  1. پارچه مبل از جنس ساتن

بزرگترین عیب این پارچه لغزندگی آن است که موجب شده افراد بسیاری کمی به خرید آن بپردازند. دیگر عیب این پارچه مبل نظافت سخت آن است و لک و کثیفی به راحتی از بین نمی رود.

  1. پارچه مبلی ابریشم

ابریشم برای مبل پارچه مناسبی نخواهد بود. بر خلاف گران بودنش بسیار نارک، براق و ظریف است. تنها از این پارچه می توان برای کوسن استفاده کرد.

 

در این مقاله سعی کردیم بهترین های پارچه مبلی که در حال استفاده هستند را با یکدیگر مقایسه کنیم تا راحت تر تصمیم به انتخاب داشته باشید. امیداوریم که مورد استفده شما قرار گیرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *