مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
بهترین مبل برای فضای باز چیست؟

بهترین مبل برای فضای باز چیست؟

بهترین مبل برای فضای باز چیست؟

مقدمه

اگر برای محوطه ی باغ  و فضای باز ویلا و تراستان به دنبال مبلمان هستید تا لوازم راحتی در آن وجود داشته باشد  و آخر هفته ها برای عوض شدن حال و هوایتان و تجدید روحیه به آنجا بروید و مدت زمانی که در آنجا حضور دارید احساس راحتی داشته باشید، باید نکاتی را برای خرید مبلمان فضای باز عایت کنید که کاملا متفاوت از نکاتی است که برای خرید مبلمان داخل منزل مد نظر قرار می دهید. زیرا این ست قرار است در فضای باز باشد و باید بتواند در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مانند باران، رطوبت، تابش نور خورشید، سرمای شدید و حتی تغییرات دمایی مقاوم باشد و آسیب نبینید و در کنار این مقاومت هنگام استفاده از آن راحت باشید و روی آنها بنشینید و از منظره اطرافتان لذت ببرید، ریلکس کنید.‌ مخصوصا اگر مهمانی همراه خود دارید و با دوستان و اقوامتان در باغ دورهمی دارید.

 حال ممکن است ندانید که مبل با چه جنس و مدل مناسب استفاده در فضای باز می باشد‌. برای آشنایی بیشتر در این مقاله با ما همراه باشید‌ سعی داریم به طور کامل این موضوع را بررسی کنیم‌‌‌ و زمانی که قصد خرید ست مبلمان برای فضای باز را دارید باید این مواردی را مورد توجه قرار دهید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

نکات مهم در خرید مبلمان برای فضای باز

1. ابعاد و متراژ فضایتان را در نظر بگیرید‌: مهم ترین نکته در خرید مبل در نظر گرفتن متراژی است که قصد دارید مبلتان را در آن بگذارید‌. مبلمانی که برای فضای باز مناسب هستند مبل های مدل ال، نیم ست ها، میز ناهارخوری می باشد. اگر شما فضای بزرگی دارید بهترین انتخاب مبل ال است زیرا دارای طراحی است که به نمای فضایتان جذابیت می بخشد‌ و تعداد نفرات بیشتری می توانند از آن استفاده کنند‌.

مدل بعدی نیم ست ها هستند که مناسب چیدمان در فضاهای کوچک است و با قرار دادنش در فضاهای کوچک محلی برای نشستن و لذت بردن از منظره و بیرون دارید‌ و برای قرار دادن لب استخر و زیر درخت و تراس های کوچک مناسب است. اگر هم دوست دارید در فضای باز غذایتان را میل کنید و از هوای آزاد لذت ببرید میزهای ناهار خوری مناسب استفاده در فضای باز طراحی شده اند که بسیار زیبا هستند و هنگام استفاده از آن راحت هم هستید‌.

2. مورد مهم بعدی پس از بررسی متراژ بررسی آب و هوای جوی محیطی است که قصد دارید در آن مبلمان بگذارید می باشد. باید میزان بارندگی، رطوبت، شدت تابش نور خورشید و میزان گرما و سرمای هوا را قبل از خرید مورد ارزیابی قرار دهید و با توجه به آن مبلمانی انتخاب کنید تا در برابر شرایط جوی آن محیط مقاومت داشته باشد.

3. نکته ی بعدی نیز وزن ست مبلمان می باشد و بهتر است دارای وزن سبکی باشد تا بتوانید در فضای باز بدون مشکل آن را جابه جا کنید.

بهترین مبلمان برای استفاده از فضای باز

جنس مبل هایی که برای فضای باز طراحی شده اند را به شما معرفی می کنیم و شما می توانید براساس سلیقه و شرایط متراژ و آب هوای فضایی که قصد خرید مبل را دارید بهترین  را انتخاب کنید‌.

1. مبلمان های حصیری

این مدل دارای بدنه پلاستیکی هستند که بخش هایی از آن از جنس حصیری می باشند و برای استفاده در فضای باز طراحی شده اند و به دلیل بدنه  پلاستیکی مقاومت بالایی دارد و بخش هایی که برای نشستن و تکیه دادن می باشد از جنس حصیر است که هنگام نشستن راحت هستید و اذیت نمی شوید.  برخی از آنها نیز دارای قسمت هایی هستند که از اسفنج و روکش پارچه ای ساخته شده اند و زمانی که هوا بارندگی است و یا آفتاب

مستقیم به آن می تابد و باعث از بین رفتن رنگ پارچه اش خواهد شد، می توانید آنها را از کف صندلی ها بردارید.

مبلمان هایی هستند که کاملا از جنس حصیر ساخته شده اند که ظاهر زیبایی دارد و مناسب استفاده در فضای باز می باشد و نسبت به شرایط جوی مقاوم است ولی به دلیل اینکه کل آن از حصیر ساخته شده مقاومت کمتری دارد و کمی آسیب پذیر است‌.

2. مبلمان های آلومینیومی

برخی مبل ها هستند که از جنس آلومینیوم ساخته شده اند و طبق بررسی های انجام شده  این جنس مقاومت بسیار بالایی در برابر بارندگی و آفتاب دارند و اگر محلی که آن را قرار می دهید رطوبت دارد دچار کپک زدگی و پوسیدگی نخواهند شد، علاوه بر آن دارای وزن سبکی هستند و به راحتی می توان آن ها را جابه جا نمود‌. این جنس مبلمان یکی از بهترین ها برای فضای باز می باشد.

3. مبل های فرفوژه

مدل دیگر مبلهایی که مناسب فضای باز می باشند ست های فرفوژه هستند که مقاومت و استحکام مناسب برای چیدمان در فضای باز را دارد و در برابر شرایط جوی مختلف تحمل نسبتا خوبی دارد. همچنین هنگام استفاده از آن احساس راحتی خواهید داشت و در کنار طرح های زیبایی که دارد امکان جابه جایی آنها به دلیل وزن سبکش وجود دارد‌.

4. مبل های پارچه ای

مبل های پارچه ای نیز مختص قرار دادن در فضای باز طراحی شده اند که در انتخاب پارچه ی آن بسیار دقت شده که از جنسی باشد که در برابر شرایط محیطی مختلف مقاوم باشد و آسیب نبیند‌‌. ولی  در نهایت انتخاب با شماست که جه جنسی برای فضای بازتان  مناسب تر می باشد.

 

5. مبل های فلزی

ست های مبلمان فلزی در شکل ها و مدل های مختلف با کاربردهای گوناگونی طراحی شده اند که برای  قرار دادن در فضای باز کاربرد دارد. این سبک مبل ها مقاومت خوبی دارند، فقط اگر در محلی که رطوبت و بارندگی زیاد است  قرار دهید ممکن است دچار زنگ زدگی  شود.

نتیجه گیری

در این مقاله مبلمان هایی که برای فضای باز طراحی شده  اند را مورد ار زیابی قرار دادیم‌ و مدل های مختلف را بررسی کردیم  و  شرایطی  که یک ست مبلمان برای قرار گرفتن در فضای باز باید داشته باشد را بیان کردیم. شما با توجه به نکات گفته  شده و شرایط محیطی که برای آن تصمیم به خرید مبلمان دارید می توانید ست مبلمان با جنس مورد نظر را انتخاب کنید و سپس  با دیدن مدل های مختلف آن جنس، طرح و شکلی که  هماهنگ بت سلیقه تان می باشد را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *