مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
بهترین روش تمیز کردن مبل چرم در خانه

بهترین روش تمیز کردن مبل چرم در خانه

بهترین روش تمیز کردن مبل چرم

 

قطعاً می‌ دانید مبل از جمله متریال‌ های قابل اهمیت در حفظ زیبایی و دکوراسیون منزل و محل کار بوده و وجود انواع مبلمان بر حسب سبک و شرایط مکان موردنظر، بسیار مهم است. در حال‌ حاضر افراد با در اختیار داشتن اینترنت و فضای مجازی روز به‌ روز مدل‌ ها و سبک‌ های گوناگون و متفاوتی از مبلمان را مشاهده کرده و خواهان خریداری آن‌ ها هستند. از میان مدل های مبلمان مبل چرم توانسته محبوبیت زیادی را در بین افراد به دست آورد. پرطرفدار بودن مبل چرم تنها به‌ ظاهر شیک و آراسته آن مربوط نمی شود. بلکه جنس چرم سالیان سال ماندگار بوده و با گذر زمان کیفیت آن کم نمی‌ شود. در نتیجه افراد با در نظر گرفتن این پوئن‌ های مثبت برای خانه و محل کار خود ترجیحاً مبل چرم را انتخاب می‌ کنند.

مبل های چرم در طرح‌ ها، رنگ‌ها و اندازه‌ های مختلف توسط کارگاه‌ ها و شرکت‌ ها تولید شده و در بازار با قیمت‌ های متفاوت و متغیر به فروش می‌ رسد. تا این قسمت از مزیت‌ ها، محبوبیت و زیبایی مبل چرم سخن گفتیم. اما تمام توضیحات به مسائل فوق ختم نمی‌ شود. می دانید در منزل یا محل کار به واسطه عناصر و اتفاقات گوناگون ممکن است لک بر روی مبل بیفتد. حالا این سوال پیش می‌ آید آیا همانند مبل‌ های پارچه‌ ای می‌توان با استفاده از شامپو فرش یا سفید کننده‌ های مخصوص این لکه را بر روی مبل چرمی نیز تمیز کرد؟

در ادامه مقاله برای کسب آگاهی بیشتر افراد به‌ خصوص خانم‌ های خانه‌ دار به بهترین روش تمیز کردن مبل چرم اشاره کرده و تمامی راهکار های مربوط به آن را با جزئیات مطرح می‌ کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

اهمیت مبل چرم بر اساس سهولت در پاکیزگی آن

 

اهمیت مبل چرم بر اساس سهولت در پاکیزگی آن

 

در بخش مقدمه به‌ طور مختصر و جزئی اشاره‌ ای به مزایا و معایب مبل چرم کردیم. در این قسمت برای آگاهی هر چه بیشتر خواننده یکی از مزایا بسیار مهم مبل چرم را به‌ طور گسترده‌ تر بیان می‌ کنیم. از مجموع مزایای مبل چرم می‌ توان به سهولت در پاکیزگی آن اشاره کرد. با توجه به این‌ که چرم یک متریال محکم و ضخیم بوده، بنابراین ماندگاری آن بالا است. پس نفوذ کردن مواد و عناصر مختلف به درون مبل چرم باعث آسیب دیدن آن نشده و به‌ راحتی می‌توان با در اختیار داشتن یک سری لوازم لکه یا آلودگی موجود را پاک‌ سازی کرد.

یکی از علل سهولت در پاک‌ سازی این مبل نفوذ ناپذیر بودن آن است. اگر بخواهیم با یک مثال کوتاه این مسئله را برای شما جا بیندازیم. باید بگوییم اگر بر روی مبل پارچه‌ ای شربت بریزد، طی مدت زمان کوتاه این مواد و محلول چسبناک به درون مبل نفوذ کرده و پاک‌ سازی آن دشوار می‌ شود. اما اگر این شربت بر روی مبل چرم بریزد به درون آن نفوذ نکرده و تنها بر روی سطح باقی می‌ ماند. پس به‌ راحتی می‌توان این عامل چسبناک را بر روی سطح پاک‌ سازی کرد‌. همچنین شما برای از بین بردن شربت بر روی مبل چرم می‌ توانید از یک اسفنج یا پارچه نم‌دار بهره ببرید.

 

با استفاده از چه ترفندهایی و چگونه مبل چرم را تمیز کنیم؟

 

با استفاده از چه ترفندهایی و چگونه مبل چرم را تمیز کنیم؟

 

درست است که در قسمت قبل بیان کردیم که پاک‌ سازی مبلمان چرم در مقایسه با سایر مبل ها کار ساده‌ ای است. اما باید بگوییم این پاک‌ سازی یک سری فوت‌ و فن نیز دارد و افراد باید بدانند برای پاک کردن هر نوع لکه از چه مواد و وسایلی استفاده کنند. ماندگاری جنس چرم در تمامی وسایل زبان زده بود اما بهره‌ گیری از تعدادی مواد شوینده‌ ی قوی برای پاک کردن لکه مبل، می‌ توانند به چرم آسیب وارد کند. پس افراد باید بدانند چگونه و با استفاده از چه عناصر و تجهیزاتی به پاک‌سازی مبل چرم بپردازند. در این قسمت نحوه تمیز کردن مبل چرم را به ترتیب و با بیان جزئیات برای شما شرح می دهیم.

 

مرحله اول

در وهله اول شما باید با استفاده از یک سری برس مانند کوچک جارو برقی تمام قسمت ها و شیار های مبل چرم را جارو کنید تا هیچ‌ گونه آشغال و آلودگی بر روی آن باقی نماند. برای راحتی کار اگر مبل شما یک تیکه نبود، قسمت‌ های نشیمنگاه و پشتی را برداشته و زیر آن را با دقت جارو کنید. پس‌ از جارو برای اطمینان حاصل کردن از پاکیزگی مبل برای رفع کامل گرد و خاک از یک گردگیر کار ساز بهره ببرید.

 

مرحله دوم

پس‌ از این‌ که با استفاده از جارو و وسیله‌ ی مناسب گردگیری اشغال و گرد و خاک موجود بر روی مبل را به‌ خوبی پاک‌ سازی کردید. حالا نوبت به استفاده از محلول‌ های پاک‌کننده قوی می‌ رسد. قطعاً می‌ دانید در حال‌ حاضر بنا بر بالا رفتن قیمت محصولات به‌ خصوص انواع شوینده، خیلی از افراد از خریداری شوینده های قوی مبلمان عاجز هستند. بنابراین برای اینکه افراد از خریداری شوینده های گران‌ قیمت در امان باشند، در این قسمت چند نمونه از شوینده‌ های خانگی که برای از بین بردن لکه و آلودگی مبل چرم کارساز است را معرفی می‌کنیم.

  • اولین ترکیب سرکه سفید و آب است. بهاندازه برابری آب و سرکه را با یکدیگر ترکیب کنید.
  • ترکیب کردن محلول مخصوص تمیز کننده چرم در مقدار آب حل کنید.
  • بهره‌گیری از مایع ظرف‌شویی برای درست کردن آب کف دار

البته توجه داشته باشید پیش‌ از استفاده از محلول‌ های نام برده شده، ابتدا در یک قسمت پنهان مبل از این ترکیب‌ ها استفاده  کنید. اگر اطمینان حاصل کردید آسیبی به مبل وارد نمی کنند، برای پاکسازی  قسمت های دیگر از آن‌ها بهره ببرید.

 

نحوه شست و شوی مبل در خانه

 

مرحله سوم

پس‌ از این‌ که با طی شدن مراحل به‌ ترتیب محلول موردنظر آماده شد. شما باید یک پارچه یا دستمال تمیز را در محلول غوطه‌ور کنید تا دستمال به‌ خوبی مرطوب شود. بهتر است از دستمال میکروفایبر بهره ببرید. توجه داشته باشید هدف خیس کردن کامل دستمال نیست بلکه مرطوب کردن آن برای تمیز کردن مبل کفایت می‌ کند.

 

مرحله چهارم

پس‌ از تهیه محلول و آغشته کردن دستمال به محلول، حالا نوبت به این می‌ رسد که با انجام یک سری حرکات قسمت‌ های مختلف مبل را از لکه یا آلودگی تمیز کنید. برای این کار باید به‌ صورت دایره‌ وار دستمال را بر روی لکه‌ ها کشیده تا لکه موجود کم‌ رنگ و سپس از بین برود. توجه داشته باشید، پایین و بالا کشیدن دستمال بر روی مبل کاملاً اشتباه بوده و روند تمیز کردن و برطرف کردن لکه را زمان بر می کند. در نهایت این شیوه تمیز کردن مبل اگر به‌ صورت مداوم انجام شود، به‌ مرور زمان چرم آسیب‌ دیده و حتی از بین می‌ رود. به شما توصیه می‌ کنیم برای تسهیل شدن روند تمیز کردن مبل و به حداقل رسیدن آسیب‌ های ناشی، از  قسمت‌ های بالایی مبل گردگیری و پاکیزگی را شروع کرده و سپس به قسمت‌ های پایینی برسید.

 

مرحله پنجم

بعد از تمیز کردن مبل ها به واسطه محلول‌ های دست‌ساز، شما باید با استفاده از یک دستمال خشک یا حوله به خشک کردن مبل بپردازید. خیلی از افراد خشک کردن مبل را جزو مراحل پاک‌ سازی آن در نظر نگرفته پس آن را نادیده می‌ گیرند. اما باید بگوییم اجرا این مرحله اهمیت خاصی دارد. پس برای آسیب ندیدن مبل حتماً این مرحله را انجام دهید. حال این سوال پیش می‌آید که چرا خشک کردن مبل اهمیت دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم اگر سطح مبل را به حال خود باقی بگذارید، رطوبت به درون آن نفوذ کرده و چرم آسیب می‌ بیند. همچنین برای خشک کردن مبل چرم از استفاده از سشوار و دیگر دستگاه های گرما زا اجتناب کنید. چون گرمای شدید که از سشوار و دیگر وسایل این چنینی خارج می شود، حالت معمولی و طبیعی چرم را از بین می‌برد. پس استفاده از حوله و دستمال خشک بهترین گزینه برای خشک کردن مبل چرم است.

 

روش تمیز کردن مبل چرم

 

مرحله ششم

در این مرحله نوبت به این می‌ رسد که از تمیز کننده ها و پاک‌کننده‌ های مخصوص چرم بهره ببرید. خیلی از محصولاتی که توسط شرکت‌ های مختلف تولید می‌ شوند، ۲ کاره بوده یعنی هم خاصیت محافظت کنندگی دارند و هم تمیز کنندگی، برای این‌ که از لکه شدن مبل جلوگیری شود، استفاده از این پاک کننده ها بسیار کار آمد است. برای این‌ که تمیز کردن مبل به‌ خوبی انجام شود، بهتر است دستمال را به محلول موردنظر آغشته کنید و از اسپری کردن آن بر روی مبل به طور مستقیم اجتناب نمایید. بعد از آغشته کردن دستمال به محلول مجدد به‌ صورت دایره‌ وار قسمت‌های مختلف مبل را تمیز کنید تا اثری از لکه ها باقی نماند.

 

مرحله هفتم

در مرحله آخر شما باید یک دور قسمت‌ های مختلف مبل را بر انداز کنید تا پاک‌ کننده‌ ها بر روی مبل باقی نماند. چون اگر پاک‌ کننده‌ های قوی چرم بر روی سطح آن باقی بمانند، رفته‌ رفته به درون چرم نفوذ کرده و مبلمان شما آسیب می‌ بیند. پس اجرای این مرحله قطعاً اهمیت زیادی خواهد داشت. پس مرحله آخر پاک سازی مبل چرم را نادیده نگیرید.

 

کلام آخر

 

همان طور که مستحضر هستید در این محتوا نکات لازم و حیاتی را در رابطه با تمیز کردن مبل چرم به سمع و نظر شما عزیزان رساندیم. برای این‌ که بتوانید انواع محلول‌ های محافظت کننده و تمیز کننده را به‌ صورت اورجینال و استاندارد خریداری کنید، به شما توصیه می‌ کنیم از مراکز فروش و سایت‌ های معتبر غافل نشوید. همچنین اگر در زمینه تمیز کردن مبل‌ های چرم مهارت و تجربه‌ ای ندارید، می‌ توانید به یک سری سایت‌ های به خصوص مراجعه کرده و با کارشناسانی که در این زمینه سررشته دارند، مشورت کنید. این افراد قطعاً بنا بر علم و آگاهی می توانند روش های کار آمدی را پیشنهاد دهند.

افرادی که قصد خریداری مبل های چرم باکیفیت و استاندارد دارند،می ‌توانند به سایت های معتبر فروش و مورد اعتماد گوگل مراجعه کرده و پس از مشاهده انواع مبل بهترین نوع آن را که با سبک دکوراسیون آن ها هماهنگی دارد، انتخاب کنند. دسته بندی  مبل اداری  نیز در زمره مبلمان چرم قرار گرفته که بر حسب ظاهر شیک و مرتب ای که دارند در دفاتر و شرکت های مختلف به منظور راحتی کارکنان و ارباب رجوع مورد استفاده قرار می گیرند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *