مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
ایده های جذاب برای چیدمان مبل راحتی، استیل و کلاسیک از سیتی مبل

بهترین ایده های جذاب برای چیدمان مبل راحتی، استیل و کلاسیک

ایده های جذاب برای چیدمان مبل

 

یکی از بزرگ ترین دغدغه های خانواده ها به خصوص در ایران نحوه ی چیدمان اثاث منزل در اتاق ها و پذیرایی است. اما پرسشی که ذهن همه را به خود مشغول میکند این است که بهترین ایده کدام است؟ به تعداد آدم های روی زمین ایده برای چیدمان وسایل خانه است به همین جهت مسلماً نمیتوان جواب یکتا و منحصر به فردی به این پرسش داد.

اصلی ترین معیار برای چیدمان وسایل منزل، شکل اتاق و نوع مبلمان آن است. پس باتوجه به جنس مبلمان منزل و متراژ اتاق چیدمان ممکن است تغییر کند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین ایده های جذاب برای چیدمان مبل آشنا شوید.

 

بهترین ایده های جذاب برای چیدمان مبل

 

ایده های جذاب برای چیدمان مبل استیل

 

ایده های جذاب زیادی برای چیدمان مبل های استیل وجود دارد. این دست از مبلمان بیشتر مورد علاقه افرادی است که در منزل خود قرارها و جلسات رسمی برگزار می کنند. زیرا مبل های استیل حالت رسمی، سلطنتی و براقی دارند. البته ناگفته نماند که نگهداری این دسته از مبلمان سخت است.

در ادامه به بررسی ایده های نوآورانه و جذاب برای مبل های استیل خواهیم پرداخت.

معمولا خانواده ها به خرید مبل استیل در تعداد های 7 نفره و 9 نفره می پردازند. که در مبلمان استیل 9 نفره تعداد دو عدد مبل تکی بیشتر از مبل 7 نفره است.

این مدل ها به علت طرح هایی که دارند اکثر در سالن های پذیرایی چیده می شوند که برای ملاقات های بسیار مهم می توانند از آن استفاده کنند. به همین منظور نباید فاصله ی بین مبلمان به حدی زیاد باشد که میهمانان به سختی صدای یکدیگر را بشنوند.

 

ایده های جذاب برای چیدمان مبل استیل از سیتی مبل

خرید مبل استیل

چیدمان مبل استیل در اتاق های کوچک

 

اگر سالن پذیرایی کوچکی دارید، بهتر است از مبلمان 7 نفره برای پذیرایی خود استفاده کنید. زیرا تعداد زیاد مبل در اتاق کوچک باعث مشکل در رفت و آمد و تردد خواهد شد.

برای اتاق های کوچک چیدمان مبل به صورت مربعی جز اولین انتخاب ها محسوب می شود. برای چیدمان مربعی مبل استیل باید مبلمان را به دور یک فرش چید. از محبوب ترین چیدمان، گذاشتن مبل سه نفره در یک ضلع، چیدن مبل دو نفره رو به روی آن و چیدن مبل ها تک نفره در بین این دو مبل است. یادتان باشد که از چیدن میز عسلی ها در بین این مبلمان غافل نشوید. قرار دادن یک میز عسلی بزرگ در وسط نیز می تواند مناسب این نوع چیدمان باشد.

 

آموزش چیدمان مبل استیل در اتاق های کوچک در سیتی مبل

 

چیدمان مبل استیل در اتاق های بزرگ

 

یکی از جذاب ترین روش های چیدمان مبل های استیل 9 نفره در منزل به صورت نیم دایره است. این نوع چیدمان غالبا در کشور های غربی دیده می شود اما با این حال نمی توان جذابیت آن را انکار کرد.

چیدمان مبل های استیل به صورت دایره باید به شکلی باشد که در مرکز دایره یک وسیله ی جذابی باشد که میهمانان از آن استفاده کنند. تلویزیون می تواند یک وسیله ای باشد که در مرکز این نیم دایره قرار میگیرد.

دقت کنید مبلی که نزدیک تلویزیون قرار میدهید به نحوی نباشد که مهمان برای دیدن آن کاملا جابجا شود و احساس ناراحتی کند.

 

آموزش چیدمان مبل استیل در اتاق های بزرگ در سیتی مبل

 

چیدمان مبل استیل در اتاق های کوچک و بزرگ

 

یک ایده جذاب برای چیدمان مبل استیل هم برای اتاق های کوچک و هم برای اتاق های بزرگ، چیدن مبلمان به صورت ال (L) شکل است. برای افزایش جذابیت این نوع چیدمان بهتر است از فرش های مستطیل شکل استفاده کنید. زیر اگر از فرش های مربعی استفاده کنید احتمالا تعدادی از مبلمان بیرون از فرش قرار گیرند.

اگر به فکر خرید مبل استیل هستید این مقاله میتواند به شما در چیدن مبلمان کمک بزرگی کند.

ایده های جذاب برای چیدمان مبل راحتی

بر خلاف مبل های استیل که بیشتر برای مراسمات و جلسات رسمی از آن استفاده میشد، مبل های راحتی غالبا برای دورهمی های خانوادگی کاربرد دارد. اگر شما فردی خونگرمی هستید که همواره دوستان نزدیک و فامیل های خود را به منزل خود دعوت می کنید، خرید مبل راحتی می تواند بهترین انتخاب شما برای تزئین و دکوراسیون داخلی باشد. در ادامه به بررسی ایده های جذاب برای چیدمان مبل راحتی خواهیم پرداخت.

 

ایده جذاب برای چیدمان مبل راحتی 7 نفره

 

یکی از مزیت ها و ویژگی های بسیار جذاب مبلمان راحتی نسبت به سایر مبلمان، وجود تنوع در رنگ بندی های آن است. معمولا برای مبلمان کلاسیک و استیل، رنگ و طرح بندی مبلمان به صورت یک دست صورت میگیرد. در صورتی که در مبلمان راحتی می تواند به این شکل نباشد. شما در انتخاب رنگ و طرح بندی های مختلف دستتان باز است.

یکی از رایج ترین چیدمان برای مبل های راحتی، چیدمان به صورت مربعی شکل است. اکثر مبل های راحتی از یک کاناپه سه نفره و یک کاناپه دو نفره و دو مبل تک نفره تشکیل شده اند. شما میتوانید برای چیدن از یک میز عسلی استفاده کنید و مبلمان را به دور آن بچینید.

این چینش باید به گونه ای باشد که مبل دو نفره و سه نفره دقیقا رو به روی هم باشند. این کار به تعادل داشتن دکوراسیون داخلی کمک می کند.

 

آموزش ایده جذاب برای چیدمان مبل راحتی 7 نفره در سیتی مبل

خرید مبل راحتی

چیدمان مبل های راحتی در رنگ ها و طرح های مختلف

 

اگر فرد خلاقی هستید می توانید از خلاقیت خود برای چیدن مبلمان راحتی در منزل استفاده کنید. همانطور که گفته شد استفاده از طرح و رنگ های مختلف میتواند جذابیت بیشتری در مبل های راحتی ایجاد کند.

حتی میتواند برای متفاوت بودن از یک مبل تک نفره کلاسیک یا استیل در بین مبلمان راحتی استفاده کنید. یا دو مبل تک نفره را به رنگ متفاوت، مثلا رنگ سال تغییر دهید.

همینطور میتوانید از مبلمان راحتی که در سریال های معروف مانند فرندز ایده بگیرید و به این شکل پذیرایی متفاوتی نسبت به سایرین داشته باشید. شما با چندین ایده جذاب چیدمان مبل تاکنون آشنا شدید. بهره گیری از این ایده ها کاملا به شخصیت و منزل شما برمیگردد.

 

ایده های جذاب برای مبل کلاسیک

 

تا الان با ایده جذاب برای چیدن مبل استیل که برای ملاقات های رسمی و مراسم های به خصوص استفاده میشود آشنا شدید و در ادامه گفتیم که مبلمان راحتی دقیقا بر عکس مبلمان استیل برای دورهمی های صمیمی و گرم استفاده می شود. اما مبل های کلاسیک برای هر دو نوع آن ها کاربرد دارد.

یکی از جذابیت هایی که مبلمان کلاسیک دارند که هم می توان از آن ها برای چینش منزل هایی که قرار های رسمی در منزل برگزار میکنند استفاده کرد هم برای خانه هایی که قرار های غیر رسمی و صمیمی دارند.

ایده جذاب برای مبل کلاسیک با گذر زمان متغیر بوده است اما همواره طرفداران بی شماری داشته است. شما برای چیدمان مبلمان کلاسیک می توانید از روش های مربعی، مستطیلی و ال شکل استفاده کنید. برتری ایده جذاب برای چیدمان مبل در مبل های کلاسیک، به کار گیری اکسسوری هاست. استفاده از کتابخانه، میزهای غذاخوری و … باعث میشود که مبلمان کلاسیک بیشتر به چشم آیند. علاوه بر این شما میتوانید گذاشتن تابلو ها و یا نقاشی های کلاسیک بر روی دیوار را به ایده جذاب برای چیدمان مبل کلاسیک و خرید مبل کلاسیک اضافه کنید.

 

بهترین ایده های جذاب برای مبل کلاسیک در سیتی مبل

خرید مبل کلاسیک

 

چیدمان مبل برای خانه های مستطیل شکل

 

تا کنون به بررسی ایده جذاب برای چیدمان مبل پرداختیم اما نمی توان از شکل و آناتومی اتاق ها در انتخاب نوع چینش مبلمان غافل شد. شما باید در خانه های مستطیلی به دنبال ایده چیدمان مبل برای خانه های مستطیلی شکل باشید.

 

چیدمان مبل برای خانه های مربع شکل

 

خانه های مربعی شکل درصد زیادی از خانه ها را شامل میشوند. برای منحصر به فرد کردن منزل خود لازم است چیدمان مبل برای خانه های مربع شکل را بیاموزید تا از فضای خانه ی خود بیشترین استفاده را ببرید.

 

کلام آخر

 

ایده جذاب برای چیدمان مبل میتواند تاثیر بسیار زیادی در خانه شما داشته باشد. اما علاوه بر نحوه ی چینش مبل، بررسی مربعی یا مستطیلی بودن خانه و متراژ اتاق ها از دیگر معیارهایی است که باید بررسی شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *