مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
بهترین اصول چیدمان مبل در خانه های کوچک و بزرگ

بهترین اصول چیدمان مبل در خانه های کوچک و بزرگ

بهترین اصول چیدمان مبل در منزل

 

انتخاب و نحوه ی چیدمان وسایل در زیبایی دکوراسیون منزل بسیار تاثیر گذار است. یکی از وسایل که نقش بسزایی در چیدمان منزل دارد و باید در خرید و نحوه ی چیدمان آن دقت فرمایید سرویس مبلمان می باشد. هنگام خرید باید به نکاتی دقت فرمایید تا هنگام‌ چیدمان بتوانید بهتربن مدل را انتخاب نمایید تا عالی ترین دیزاین را برای چیدمان داشته باشید‌.

حال ممکن است شما سرویس مبلمان داشته باشید و قصد خرید ست جدید ندارید، این ‌مورد هم قابل حل است و می توانید با در نظر گرفتن برخی نکات منزلتان را به بهترین شکل بچینید.

در این‌ مقاله از  سیتی مبل  قصد داریم در مورد بهترین چیدمان مبل در منزل صحبت کنیم و روش هایی را به شما پیشنهاد دهیم. امیدواریم این نکات به شما بسیار کمک کننده باشد و شما منزل زیبایی را برای خود چیدمان نمایید.

اگر تصمیم به خرید سرویس مبلمان جدید دارید کار شما بسیار راحت تر می باشد و می توانید با توجه به شرایط پذیرایی تان مانند متراژ و شکل ظاهری پذیرایی تان با ترکیبی از سلیقه تان انتخاب را انجام دهید و در این صورت بهترین چیدمان مبل در منزل را خواهید داشت. اگر هم مایلید با مبلمانی که در منزل دارید بتوانید بهترین چیدمان را داشته باشید تا آخر مقاله را با دقت مطالعه فرمایید تا با کمی جابه جایی و در نظر گرفتن برخی نکات بهترین نتیجه را بگیرید.

 

نکات مهم برای چیدمان بهتر مبل در خانه های کوچک و بزرگ

 

نکات مهم برای چیدمان بهتر مبل در خانه های کوچک و بزرگ

 

1. مدل و اندازه سرویس مبلمان

 

اولین و مهم ترین نکته در چیدمان انتخاب سرویس مبلمان متناسب با متراژ منزلتان می باشد. هماهنگی متراژ منزل با وسایل تاثیر زیادی در زیبابی دکوراسیون منزلتان دارد. اگر پذیرایی بزرگی دارید می توانید ست های مبلمان سلطنتی و استیل انتخاب کنید اما اگر پذیرایی شما کوچک باشد بهتر است مبلمان راحتی یا ال شکل خرید نمایید. متناسب بودن سرویس مبلمانتان با متراژ پذیرایی تان در زیبایی آن بسیار موثر است‌.

 

2. انتخاب رنگ پارچه مناسب

 

رنگ پارچه در نمای منزل بسیار موثر می باشد اگر فضای منزلتان کوچک است می توانید مبلمان با پارچه ی روشن و طرح های ساده انتخاب نمایید تا فضای شما را دلباز تر نمایش دهد. طرح های ساده چشم را خسته نمی کند و ظاهر ساده ی آن جلوه ی منزل را بهتر می کند.

 

نکاتی در مورد اصول چیدمان مبل

 

نکاتی در مورد اصول چیدمان مبل

 

حال ممکن است شما قصد خرید سرویس مبلمان ‌جدید نداشته باشید‌ ولی تصمیم به تغییر چیدمان وسایل منزلتان دارید تا بتوانید چیدمان بهتری داشته باشید در این صورت باید مواردی را دقت فرمایید تا نتیجه ی کا رضایت بخش باشد.

  • بهترین مدل چیدمان مبل در پذیرایی مربعی شکل است و می توانید تمام موارد را در آن پیاده سازی کنید. هنگام ‌چیدمان سعی کنید یک نقطه کانونی را در نظر بگیرید این نقطه ی تمرکز می تواند تلویزیون، تابلویی خاص و یا گیاهان زیبا و تزئینی باشد و سپس بقیه وسایل و مبلمانتان را با توجه به آن‌‌ نقطه بچینید‌ تا تمام‌ توجه ها را به آن معطوف سازید.

 

  • مورد بعدی رعایت فاصله مناسب بین مبل ها می باشد و فاصله باید به گونه ای باشد که نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد و بهتر است حد نرمالی را در نظر بگیرید. حتما هنگام چیدن مبل ها سعی کنید طوری آنها را بچینید تا فضای صمیمی در پذیرایی به وجود بیاید و فاصله آنها به اندازه ای باشد که میهمانان را به گفت و گو تشویق کند و آنها بتوانند راحت با هم صحبت کنند و پذیرایی شما تبدیل به محیط خشکی نشود.

 

  • در هنگام چیدمان حتما به مسیر رفت و آمد توجه کنید و طوری آنها را کنار هم قرار دهید تا مانع رفت و آمدتان نشود. هیچگاه مبلمانتان را جلوی درب ورودیتان قرار ندهید و ورودی منزل را باز بگذارید. می توانید یک مبل تک تفره یا صندلی جلوی درب ورودی بگذارید تا هنگام پوشیدن کفش بتوانید روی آن بنشینید‌.

 

  • اگر فضای پذیرایی شما کوچک است سعی کنید مبلمانتان کمی از دیوار فاصله بدهید اگر فضای بزرگتری دارید فاصله ی بیشتری دهید و کمی حالت هلالی به آنها دهید تا نمای جذابتری به پذیرایی تان بدهید.

 

  • اگر فضای پذیرایی شما مستطیل شکل و به صورت کشیده می باشد بهترین مدل چیدمان مبلمان به صورت ال می باشد تا به پذیرایی شما جلوه ببخشد‌. همچنین می توانید از مبلمان ال شکل استفاده کنید‌ و براساس سلیقه و اندازه ی فضایتان آنها را کنار یکدیگر بچینید و یا یک مبل تک نفره را  جدا بگذارید.

 

  • اگر هم فضای پذیرایی شما کوچک است ولی سرویس مبلمان بزرگی دارید و تصمیمی به تعویض آن ندارید نگران نباشید چند پیشنهاد ویژه برای بهتر چیدن‌ مبلمانتان داریم. اگر سرویس مبلمانتان سلطنتی است و دارای ابعاد بزرگی می باشد بهتر است آنها را نزدیک به هم بچینید و اگر ست شما ۹ نفره است می توانید صندلی های میزبان را جای دیگری از پذیرایی تان بگذارید و تعداد کمتری از مبل ها را در فضای اصلی پذیریی تان بگذارید.

 

  • سعی کنید در چیدن مبل ها را طوری قرار دهید که جلوی رفت و آمد شما را نگیرد و جلوی ورودی اتاق ها و درب خروجی منزل باز باشد، هیچگاه سرویس مبلمان استیل و سلطنتی را به صورت اتوبوسی نچینید و آنها را رو به روی هم قرار دهید و کمی از دیوار به آن فاصله دهید.‌

 

نتیجه گیری

 

بهترین مدل چیدمان مبل در منزل انتخاب مدلی مناسب با شکل و متراژ پذیراییتان می باشد و قطعا در فضاهای بزرگ‌ تر چیدمان راحت تری خواهید داشت. اگر فصای کوچکی دارید مبل های راحتی انتخاب مناسب تری است و آنها در مدل ها و ابعاد مختلف وجود دارند. ولی در چیدن مبلمان در منزل رعایت یک سری از نکات بسیار اهمیت دارد و رعایت آنها موحب می شود شما بتوانید بهترین حالت چیدمان مبل را داشته باشید و فضایتان را به نحو احسن مدیریت کنید.

مهم ترین آنها چیدمان با حفظ حس صمیمیت در منزل، وجود یک نقطه ی کانونی و چیدمان براساس آن و رعایت فاصله ی مناسب از دیوارها می باشد. اگر فضای پذیرایی شما اجازه می دهد بهتر است مبل های تک نفره و دو نفره را در اطراف مبل سه نفره قرار دهید تا فضای گرم ودوستانه ای ایجاد کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *