مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
انواع مبل کلاسیک و نکاتی که درباره آن باید بدانید

انواع مبل کلاسیک و نکاتی که درباره آن باید بدانید

انواع مبل کلاسیک و نکاتی که درباره آن باید بدانید

 

مبل کلاسیک  از جمله محبوب‌ترین مبل‌هاست که مناسب انواع سلیقه‌ها بوده و به همین علت به یکی از پرفروش‌ترین مبلمان بازار تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید، مبلمان یکی از مهم‌ترین وسایل موجود در دکوراسیون است که انتخاب صحیح آن تاثیر زیادی در زیباتر دیده شدن ظاهر و چیدمان منزل و محل کار دارد. نکته قابل توجه در مورد انتخاب مبلمان، هماهنگی سبک مبل با سبک کلی دکوراسیون داخلی است.

اما اخیراً مبل کلاسیک به خوبی توانسته وارد خانه ایرانیان شود و جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص دهد. در نتیجه قصد داریم تا در ادامه به بررسی ویژگی‌هایی که برای خرید مبل کلاسیک باید توجه کرد بپردازیم. همچنین از انواع مبل کلاسیک، روش چیدمان و قیمت آن نیز اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

مبل کلاسیک چیست؟

 

مبل کلاسیک چیست؟

 

مبل کلاسیک، به مبلی گفته می‌شود که بر اساس اصول سبک کلاسیک طراحی شده است. طرح کلاسیک به هیچ عنوان طرحی قدیمی نیست. بلکه کلمه کلاسیک در اینجا به معنای درجه یک و خاص است. مبلمان کلاسیک طرحی سنتی و جذاب دارند که برای استفاده در خانه و محل کار بسیار شیک و منحصر به فرد هستند.

این نوع سبک طراحی مبل، از ریشه‌ هنرهای اصیل برگرفته شده است. در واقع ریشه اولیه مبل کلاسیک و پیدایش آن‌ها از سمت کشورهای اروپایی بوده و طراحان اولیه آن‌ها افراد اروپایی هستند. اما امروزه در انواع کشورها محبوب شده و طرفداران بسیاری دارند. این مبل‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

مبلمان کلاسیک با مبلمان سلطنتی نیز تفاوت دارند. مبلمان کلاسیک مقداری کوچک‌تر از مبلمان سلطنتی هستند.

 

ویژگی‌های مبل کلاسیک

 

این مبل‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که عبارتند از:

 

ظرافت

 

زیبایی و ظرافت مبل کلاسیک، اولین ویژگی است که در نگاه اول، نظر بیننده را به خود جلب می‌کند. ظرافت به این معناست که فرم، رنگ و نوع پوشش، نقش و نوع پارچه و … در این نوع مبل با نهایت دقت و هماهنگی انتخاب شده است. یکی از مشخصاتی که مبل کلاسیک را از دیگر مبلمان متمایز کرده، میزان ظرافت و زیبایی خیره کننده آن است.

اجزاء این سبک مبلمان همگی با وسواس خاص و با اصولی مشخص انتخاب شده و در کنار هم قرار گرفته اند تا اثری زیبا به نام مبل کلاسیک را ایجاد کنند.‎ همچنین این مبل‌ها از تنوع زیادی برخوردار بوده و انواع مختلفی دارند. مدل‌های دسته‌ پهن‌، دسته کوچک، ارتفاع بلند و …

 

کیفیت بالا

 

در ساخت این نوع مبلمان از مواد طبیعی گران بها و شیک با رنگ‌هایی جذاب و پارچه‌های مناسب استفاده می‌شود. کیفیت و عمر بالا نیز از دیگر خصوصیات این مبل است. مطمئن باشید که بودجه خود را صرف خرید مبلمانی بی‌ارزش و بی کیفیت نمی‌کنید.

 

استفاده از چوب

 

استفاده از چوب در این نوع مبل موجب زیبایی و جذابیت بیشتر آن شده است. همچنین وجود چوب ظاهری زیباتر به خانه و یا محل کار شما می‌شود و نیز بسیار آرامش بخش است. معمولا از چوب‌های مرغوب و با کیفیت در ساخت این نوع مبل استفاده می‌کنند. چوب راش رایج‌ترین چوبی است که در تولید مبل کلاسیک بکار برده می‌شود.

پیشنهاد ما مطالعه  بهترین چوب برای مبل  است.

 

منبت‌کاری

 

منبت‌کاری از دیگر ویژگی‌های بارز مبلمان کلاسیک محسوب می‌شود که به مبل ظاهری زیبا و شکیل‌تر می‌دهد.

 

ویژگی‌های مبل کلاسیک چیست

 

انواع مبلمان کلاسیک

 

انواع مختلفی از مبل‌های کلاسیک وجود دارند که عبارتند از:

 

مبل کلاسیک انگلیسی

 

مبل کلاسیک انگلیسی، پرفروش‌ترین و مدرن‌ترین مدل به شمار می‌رود. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به پشتی‌های نرم خمیده، صندلی‌های عمیق، دسته‌های کوتاه و پایه‌های چوبی قابل رویت اشاره نمود. همچنین این مبل‌ها فضای بیشتری برای نشستن دارند. معمولا در این نوع مبل‌ها از متریال چرم استفاده می‌شود.

 

مبل کلاسیک انگلیسی

 

مبل کلاسیک ایتالیایی

 

مشخصات بارز این مدل پارچه‌های بسیار باکیفیت، چوب سخت، زرق و برق بالا، اتصالات میخ شده و… است. به طور کلی، می‌توان طراحی مبل کلاسیک ایتالیایی را جوابگوی هر سلیقه‌‎ای دانست. مبلمان ایتالیایی با بهترین متریال تولید شده و بسیار شیک و چشمگیر هستند. در این مدل مبل معمولا از چوب گیلاس، ماهون، راش و بلوط استفاده می‌شود.

 

مبل کلاسیک ایتالیایی

 

مبل کلاسیک فرانسوی

 

از مهم‎ترین خصوصیات این مبلمان پایه‎‌های منبت‎ کاری شده، دارای کوسن و جابجایی آسان است. منبت مورد استفاده در مبلمان فرانسوی معمولا کم و ظریف بوده و پارچه مورد استفاده در آن‌ها ابریشم است. این مبل‌ها نسبت به سایر سبک‌های مبل کلاسیک، راحتی بیشتری دارند.

 

مبل کلاسیک فرانسوی

 

مبل کلاسیک ترکیه

 

این مدل از مبل کلاسیک نیز تنوع بالا، کیفیت خوب و طرح ‎های شیکی دارد اما متاسفانه از مبلمان کلاسیک اروپایی تقلید شده‌اند. اما به علت تنوع، قیمت و همینطور کیفیت رنگ چوب و پارچه طرفداران زیادی دارد. معمولا بجای چوب از پلیمر در این نوع مبل استفاده می‌شود. این مبل‌ها منبت کاری کمی نیز دارند.

 

مبل کلاسیک ترکیه

 

نحوه چیدمان مبل کلاسیک در خانه و محل کار

 

مبل کلاسیک با پشتی‌های کشیده و بلند، صندلی‌های عمیق به همراه کوسن‌های جداگانه ترکیب خوبی برای استراحت در خانه و محل کار است. بعلاوه پرده‌ها و اکسسوری‌های تزیینی دیگر هم در بهتر دیده شدن مبلمان کلاسیک موثراند. برای زیباتر دیده شدن مبلمان کلاسیک و نمای بیشتر آن باید به پرده‌ها، مجسمه‌ها، تابلوها، فرش و غیره نیز توجه داشته باشید. این وسایل باید از نظر سبک و رنگ به طور کامل با مبلمان کلاسیک هماهنگ باشند. اگر فضای خانه یا محل کار شما کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم که مبل‌های ظریف‌تر یا نیمه کلاسیک انتخاب کنید. مبلمان کلاسیک را می‌توانید به صورت ال نیز خریداری کنید. طرح ال بیشتر برای فضاهای کوچک مناسب است.

مبلمان سبک کلاسیک، ظاهری سلطنتی و خاص دارند و معمولا دارای ابعاد سنگین و بزرگ هستند. به دلیل اینکه ابعاد این مبلمان بزرگ است، قرار دادن آن در محیط‌های کوچک کمی سخت است؛ بنابراین هنگام خرید مبل کلاسیک باید ابعاد خانه، وسایل و فضای کلی را زیر نظر داشته باشید. مثلا یک ست هفت نفره مبل کلاسیک برای محیطی به متراژ 40 متر مربع، به هیچ عنوان مناسب نیست. زیرا به علت محدود بودن فضا، نمی‌تواند جلوه‌‌ی زیبای خود را به نمایش بگذارد. در نتیجه شما باید با توجه به فضای داخلی مکان مدنظر خود، مبل کلاسیک را انتخاب و خرید کنید. به علت ابعاد بزرگ این مبلمان، بیشتر برای خانه‌های بزرگ انتخاب مناسبی هستند.

 

نکات مهم برای خرید مبل کلاسیک

 

نکات مهم برای خرید مبل کلاسیک

 

هنگام خرید مبلمان کلاسیک، به نکات مهم زیر دقت کنید:

 

1. بهترین نوع چوب برای مبلمان کلاسیک راش، چنار و گردو است.

2. بهترین رنگ برای مبل کلاسیک، رنگ‌های خنثی است. رنگ‌های سبز روشن، زیتونی، طلایی، سفید، خاکستری، کرم و بژ مناسب‌ترین و پرفروش ترین رنگ‌ها برای مبل کلاسیک هستند. رنگ‌های زرشکی، یشمی، آبی و قهوه‌ای نیز انتخاب‌های خوبی هستند.

3. شما می‌توانید نوع رنگ چوب را رنگ براق یا پوششی انتخاب کنید. در صورت وجود ترک یا ایرادی چوب، رنگ پوششی کاملا آن را می‌پوشاند.

4. فرم بدنه مبلمان کلاسیک بهتر است دارای پایه‌، دسته و منبت‌های ظریف در قسمت تاج باشد.

5. بهترین نوع پارچه برای مبل‌های کلاسیک چرم، مخمل، ژاکارد، کتان طبیعی، ساتن و زربافت است. نوع پارچه در مبلمان کلاسیک باید با بدنه، مدل و رنگ مبل تناسب داشته باشد. هنگام انتخاب پارچه مبل کلاسیک،‌ علاوه ‌بر رنگ و ظاهر بهتر است به ضخامت و مقاومت آن نیز دقت کنید تا انتخاب صحیحی داشته باشید.

6. انتخاب کوسن در زیبایی مبلمان کلاسیک بسیار تاثیر دارد. مدلی از کوسن را انتخاب کنید که طرح آن با طرح و رنگ پارچه مبلمان متناسب باشد.

7. هنگام خرید باید به کیفیت منبت کاری‌ها و یکسان بودن طرح‌های آن و همچنین به کیفیت لمسه دوزی‌ها دقت کافی داشته باشید. موضوع مهم دیگر، دقت به کیفیت دوخت پارچه به ویژه در نقاط اتصال پارچه به چوب است.

8. در هنگام خرید مبل کلاسیک، ضمانت‌های لازم در مورد چوب و پارچه مبلمان را از فروشنده دریافت کنید. همچنین روش تمیز کردن و نگهداری از مبلمان کلاسیک را به طور کامل از فروشنده پرس‌ و جو کنید.

 

قیمت مبل کلاسیک

 

مبل‌های کلاسیک قیمت‌های مختلفی دارند و بستگی به مدل، جنس و کیفیت محصول انتخابی شما دارد. همچنین چند نفره بودن مبل مدنظر شما در قیمت آن موثر است. در کل مبلمان کلاسیک بخاطر سبک، طرح و نوع پارچه خاصی که دارند، معمولا از قیمت بالاتری نسبت مبل‌های دیگر برخورداراند. همانطور که قبلا هم گفتیم، مبل‌های کلاسیک در مقابل قیمتی که دارند از کیفیت و متریال بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. دوام مبل‌ کلاسیک بسیار بالا بوده و هرگز در طول استفاده دچار خرابی و یا تعمیر نمی‌شوند. از این بابت جای هیچ گونه نگرانی نیست.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *