مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
انواع مبل استیل و نکاتی که درباره آن باید بدانید

انواع مبل استیل و نکاتی که درباره آن باید بدانید

انواع مبل استیل و اهمیت ظریف کاری آن

 

متریال هایی که به‌ منظور زیبا سازی محیط و دکوراسیون خانه به‌ کار گرفته می‌شود، انواع و اقسام مختلفی دارد. از این‌ رو وجود مبلمان برای بخشیدن فضای زیبا و مجذوب‌کننده اهمیت بسیار زیادی داشته و به‌ همین ترتیب افراد بنا بر دکوراسیون خانه و میزان متراژ آن از مبل های مختلفی در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف بهره می‌برند. در حال‌ حاضر با وجود فضای مجازی و اینترنت تمامی افراد تنوع طلب شده و ترجیح می‌دهند همیشه خاص ترین و بهترین مبلمان را خریداری کنند.

در نهایت خیلی از افراد از این شرایط و طرز تفکر مردم استفاده کردند و به طراحی و تولید مبلمان با طرح‌ها و سبک‌های بسیار زیبا و متنوعی پرداختند. بنابراین در حال‌ حاضر مبلمان در انواع و اقسام مختلف در بازار طراحی، تولید و به فروش می‌رسد. از میان انواع مبلمان، مبل استیل  طرفداران بسیار زیادی داشته و در سبک‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود. ناگفته نماند منظور از مبل استیل مبلی که جنس آن از استیل است، نیست. بلکه این نوع مبل همان مبل‌ سلطنتی است که به دلیل ظاهر شیک و جذاب در زبان انگلیسی برای معرفی آن از کلمه استایل استفاده‌ شده است. اما در زبان فارسی عامیانه تحت عنوان مبل استیل شناخته می‌شود. تنوع و محبوبیت این نوع مبل به‌ قدری زیاد است که تمامی افراد با سلایق و علایق مختلف این مبل را برای خانه‌های خود انتخاب می‌کنند.

 

چه تفاوت هایی میان مبل استیل مبل ها وجود دارد؟

 

درست است که در ابتدای متن بیان کردیم که مبلمان سبک‌ها و انواع مختلفی دارند. اما خود مبل استیل نیز زیرمجموعه‌هایی را شامل شده که هر یک خصوصیات ویژگی‌های مختص به خود را دارا هستند. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان به بررسی دقیق‌تر و کامل‌تر انواع مبل استیل و نکات مربوط به آن ها بپردازیم تا در هنگام خرید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

چه تفاوت هایی میان مبل استیل مبل ها وجود دارد؟

 

اگر بخواهیم در حالت کلی انواع سبک‌ های مبلمان را بیان کنیم، باید بگوییم: مبل ها در سه نوع کلاسیک، راحتی و سلطنتی یا همان استیل تولید می‌ شوند. هر یک از این مبل‌ ها ویژگی و خصوصیات مختص به خود را دارند که افراد با داشتن یک سری اطلاعات و مشاهده کردن مبل مورد نظر می‌ توانند تشخیص دهند این مبل راحتی، است، سلطنتی یا کلاسیک، پس به‌ این‌ ترتیب از لحاظ ظاهری و وجود ویژگی این نوع این سه مبل تفاوت‌ هایی با هم دارند که در این قسمت به‌ طور مختصر یک سری تفاوت‌ های محرز میان آن ها مورد را بیان می کنیم‌.

  • مواد اولیه و در واقع مواد سازنده که برای مبل‌ های سلطنتی به کار می‌ رود با مبلمان دیگر متفاوت است.
  • یکی از مهم‌ ترین عاملی که جزو تفاوت‌ های اساسی میان این مبل و سایر مبل ها محسوب می‌شود، وزن سنگین آن است که در گاهی مواقع این عامل یک نقطه‌ ضعف محسوب شده و برخی افراد به دلیل وزن سنگین از خریداری این نوع مبل اجتناب می کنند.
  • برای طراحی و تولید دسته مبل استیل و پایه آن از چوب‌ های بسیار منحصر به‌ فرد راش، گردو و سفید استفاده می‌ شود.
  • از دیگر خصوصیاتی که مبل‌ های استیل را در مقایسه با مبلمان دیگر خاص‌ تر و اشرافی تر می‌کنند، بهره‌ گیری از تاج و منبت‌ کاری‌ های بسیار زیبا است.
  • در نهایت ارتفاع بلند مبل سلطنتی برای ایجاد تفاوت میان این مبل با سایر مبل‌ها نیز بی‌ اثر نیست.

 

از چه متریال هایی برای ساخت مبل استیل استفاده می شود؟

 

از چه متریال هایی برای ساخت مبل استیل استفاده می شود؟

 

در کنار ابزار و وسایل مورد نیاز برای ساخت محصولات و کالا های مختلف یک سری مواد اولیه لازم است که با وجود آن مواد یا در واقع متریال می‌توان به تولید محصول مورد نظر پرداخت. برای ساخت مبلمان نیز یکسری مواد لازم است که افراد باید پیش از طراحی مدل مبل و آغاز کار، مواد مورد نیاز را در اختیار داشته باشند. قطعاً می‌ دانید بخش عظیمی از مبلمان‌ های سلطنتی را پارچه و چوب تشکیل داده است. بهره‌ گیری از فوم و ابر در این نوع مبل در مقایسه با مبل‌ های راحتی کم‌ تر بوده و مقدار چوب فراوانی برای تولید مبل‌ های سلطنتی به کار گرفته می شود. همان طور که در بخش پیشین اشاره کوتاهی کردیم از چوب‌ های گردو، سفید و راش برای تولید پایه و دسته مبل استیل استفاده می‌شود. بنابراین بر حسب نوع مبل از میان چوب های نام برده شده، مناسب ترین چوب برای تولید پایه و دسته به‌ کار گرفته می‌شود. با توجه به این‌ که بخش اعظمی از متریال مبل سلطنتی را چوب تشکیل داده، این نوع مبل مقاومت و ماندگاری بسیار زیادی دارد.

اما استفاده از پارچه فراوان در مبل‌ های راحتی باعث شده که این مبل در مقایسه با مبل سلطنتی دوام و ماندگاری کمتری داشته باشد. از این‌ رو خیلی از افراد با در نظر گرفتن این مسئله، ترجیحاً مبل سلطنتی را انتخاب کرده و به محیط خانه خود جذابیت خاصی می‌ بخشند. در حال‌ حاضر کارگاه‌ های مختلفی با در نظر گرفتن شرایط، به تولید مبلمان سلطنتی می‌ پردازند و می‌ دانند برای فروش بالای این محصول باید از چوب و پارچه‌ های بسیار مرغوب استفاده کنند تا بتوانند در این‌ راستا سود زیادی بدست آورند.

 

اهمیت ظریف کاری و منبت کاری بر روی مبل های سلطنتی

 

اهمیت ظریف کاری و منبت کاری بر روی مبل های سلطنتی

 

یکی از المان‌ هایی که در مبل‌ های سلطنتی به چشم می‌ خورد و می‌ تواند افراد را مات و متحیر کند، منبت کاری و طراحی بسیار فوق‌ العاده بر روی چوب این مبل است. منبت کاری از مجموع هنر های قدیمی بوده که توانسته در حال‌ حاضر نیز آثار بسیار زیبایی خلق کند. قطعاً با دیدن مبل‌ های سلطنتی به این مسئله پی برده‌ اید که بر روی دسته‌ های آن طرح‌های زیبا و خیره‌کننده‌ ای حکاکی شده‌ است. به جرأت می‌ توان گفت مهم‌ ترین و اساسی‌ ترین عاملی که باعث می‌ شود مبل های استیل از سایر مبل‌ ها مجزا شود، همین طراحی ویژه آن خواهد بود. جالب است بدانید کوچک یا بزرگ بودن طرح یا منبت کاری‌ هایی که بر روی دسته‌ های مبل سلطنتی ایجاد شده، بر روی قیمت آن بسیار تأثیر می‌ گذارد. حالا ممکن است این سوال برای خیلی از افراد پیش بیاید که چرا اندازه طرح منبت کاری شده می‌ توانند عامل تعیین قیمت مبل سلطنتی باشد؟ باید بگوییم طرح‌ های منبت‌ کاری درشت زمان کم تری را گرفته و اعمال آن بسیار ساده‌ تر است.  اما در مقابل طرح‌ های کوچک و با ظرافت نه‌ تنها میزان زیادی از وقت را می‌ گیرد، بلکه طراحی آن نیز بسیار دشوار خواهد بود. پس همین مسئله در خیلی از مواقع قیمت مبل را تعیین می‌ کند.

 

معرفی انواع مبل استیل و بررسی خصوصیات هر یک

 

معرفی انواع مبل استیل و بررسی خصوصیات هر یک

 

محبوبیت بسیار زیاد مبل‌ های سلطنتی باعث شد که افراد به فکر تولید انواع این مبل بیفتند. البته انواع این مبل بیس طراحی یکسانی داشته و ساختار آن‌ ها نیز شبیه هم است. پس در واقع تفاوت آن‌ ها به رنگ، اندازه و طراحی آن ها مربوط می‌شود. در واقع مبل‌ های سلطنتی نمای اشرافی به محیط خانه بخشیده و از این رو خریداری آن برای خانه‌ هایی با متراژ بسیار بالا لازم بوده و رنگ و لعاب زیبایی به فضای خانه می‌ بخشد. در این قسمت برای آشنایی هر چه بیشتر شما انواع گوناگون مبل استیل را معرفی کرده و ویژگی و مشخصات هر یک را به سمع و نظر شما عزیزان می‌ رسانیم.

 

مبل استیل ایتالیایی

مبل های استیل ایتالیایی از چوب بلوط، گیلاس یا راش ساخته‌ شده و قیمت بالایی را به خود اختصاص داده‌ اند. برای ساخت این مبل از بهترین طرح‌ های منبت کاری و با کیفیت ترین چوب و پارچه استفاده‌ شده است. زرق‌ و برق بسیار زیاد از جمله المان‌ هایی است که در مبل استیل ایتالیایی دیده می‌ شود. استفاده از رنگ‌ های خنثی در کنار تقارن و تناسب در این مبل ها رعایت شده و با سبک‌ های شلوغ و بی‌ نظم هماهنگی و هم خوانی ندارد.

 

مبل استیل ترک

در حال‌ حاضر در میان مبل‌ های سلطنتی مبل استیل ترک طرف‌داران بسیار زیادی داشته و نمای کلاسیک و بی‌ نظیری با وجود این مبل‌ های سلطنتی  ظریف در محیط ایجاد می‌ شود. البته برای خرید افراد باید به کشور ترکیه مراجعه کرده و ثبت سفارش را از آن‌جا انجام دهند و قطعاً این روند هزینه زیادی را برای آن‌ ها متحمل می‌ شود. اما امروزه تولید کننده‌ های داخلی با الهام گرفتن از مدل های ترک این مبل توانسته اند، این مدل را با کیفیتی مرغوب و طراحی بسیار زیبا به تولید رسانده و در میان افراد متقاضی به فروش برسانند.

 

مبل استیل کلاسیک

مبل‌ های استیل کلاسیک در مقایسه با انواع دیگر مبل‌ های سلطنتی وزن کمتری داشته و طرح‌ های ساده‌ ای به خود اختصاص داده است. درست است که دسته این مبل‌ ها از جنس چوب بوده، اما برای پوشش این دسته از پارچه نیز استفاده شده تا نشستن و تکیه دادن برای مدت زمان طولانی برای افراد طاقت‌ فرسا نباشد. کنده کاری‌ ها و حکاکی‌ های بسیار زیبایی در آن انجام گرفته و همچنین نقش و طرح‌ های شلوغ و بی‌ نظم بر روی آن دیده نمی‌ شود. اگر بخواهیم به بیان ساده‌ تر این مبل را به شما معرفی کنیم،  باید بگوییم ترکیبی از تجمل و سادگی داشته و برای دکوراسیون‌ های داخلی مدرن و آپارتمان‌ های کوچک بهترین گزینه خواهد بود.

 

مبل استیل پتینه

قطعا نکات و مطالبی در رابطه با  پتینه شنیده اید. پتینه یعنی بخشیدن نمای کهنه و زنگار، مبل استیل پتینه در زمره سبک های کلاسیک قرار گرفته و برای  دکوراسیون‌ های داخلی کلاسیک بسیار مناسب است. از این نوع مبل پتینه کاری شده برای سبک‌ های دیگر همچون روکوکو، فرانسوی و سایر سبک‌ های مشابه نیز می‌توان بهره برد. این نوع مبل زیبایی بسیار زیادی به دکوراسیون فضا بخشیده و افراد می توانند آن را از مراکز و سایت های معتبر فروش خریداری کنند.

 

پیش از خرید مبل استیل یک سری نکات را در نظر داشته باشید!

 

پیش از خرید مبل استیل یک سری نکات را در نظر داشته باشید

 

  • محیط و فضایی که قرار است مبل‌ های استیل را در آن‌ جا قرار دهید، در نظر بگیرید تا این گونه بتوانید بر حسب فضا و تعداد نفراتی که قرار است به آن محیط رفت آمد داشته باشند، ظرفیت مبل را گزینش کنید.
  • به استحکام کلاف مبل استیل توجه کرده و از مبل‌ های بهره ببرید که از متریال‌ های با کیفیت برای ساخت آن‌ ها استفاده‌ شده است.
  • توجه داشته باشید مبل انتخابی باید با وسایل منزل و رنگ دیوار هماهنگی داشته باشد.
  • به نوع منبت کاری توجه کنید و در نظر داشته باشید وجود طرح‌ های درشت منبت کاری باعث می‌ شود، مبل استیل قیمت کمتری را داشته و بر عکس و منبت کاری بسیار کوچک و ظریف سبب می گردد، مبل قیمت گران‌ تری داشته باشد.
  • پیش‌ از خرید مبل مورد نظر حتماً دقت کنید که محصول انتخابی شما ضمانت‌ نامه و خدمات پس‌ از فروش داشته باشد.
  • پس برای اطمینان حاصل کردن از خرید خود مراکز و سایت‌ های فروش معتبر و مورد اعتماد را انتخاب کنید.
  • پیش از خرید حتما با کارشناسان مربوطه مشورت به عمل آورید.

 

سخن پایانی

 

همان‌ طور که ملاحظه کردید در این مقاله نکات و توضیحات تکمیلی را در رابطه با مبل استیل به سمع و نظر شما عزیزان رساندیم و تا جایی‌ که امکان داشت انواع متفاوت این مبل را به شما معرفی کردیم. هر یک از مبل‌ های استیل ویژگی و خصوصیات مختلفی داشته اما ساختار آن‌ها در حالت کلی یکسان و مشابه است. افراد باید پیش‌ از خرید حتماً در نظر داشته باشند که مبل انتخابی با متراژ و سبک فضای مورد نظر آن‌ ها هماهنگی داشته باشد. چون عدم هماهنگی میان عناصر،  متریال و وسایل دکوراسیون داخلی باعث می‌ شود، سبک زننده و کسل‌ کننده به نظر بیاید. از پیش از خرید حتما با یک کارشناس دکوراسیون داخلی مشورت کرده و هنگام خرید انواع مبل به مراکز و سایت های معتبر مراجعه کنید.

 

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *