مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
مرجع معرفی تولیدکنندگان مبل
در این مقاله از سیتی مبل با ابعاد استانداد کوسن مبل آشنا خواهید شد

ابعاد استاندارد کوسن مبل + (انواع کوسن مبلمان برای منزل)

ابعاد استاندارد کوسن مبل

 

یکی از آیتم های کاربردی که برای تغییر و زیبایی در فضای منزل اهمیت دارد، کوسن مبل مناسب می باشد که باعث می شود زیبایی مبل و محیط دو چندان شود. پس انتخاب مناسب کوسن بسیار اثر گذار است. کوسن انتخاب شده برای مبل باید با رنگ، اندازه، عمق، طرح وسبک مبل هماهنگی داشته باشد. در واقع همین موارد است که در انتخاب کوسن مناسب از لحاظ سایز و تعداد باید مد نظر قرار گیرد. همان طور که سایز کوسن بسیار مهم است، تعداد کوسن ها برای هر مدل و سایز مبل مهم است. اگر شما بیش از تعداد مورد نیاز کوسن استفاده کنید، فضا شلوغ تر به نظر می رسد و حتی نشستن بر روی مبل را دشوار میکند. هر چند تعداد کوسن ها به اندازه مبل و تعداد افراد بستگی دارد اما معمولا برای یک مبل سه نفره 5 عدد کافی است. هر چند انتخاب سایز و رنگ و تعداد کوسن امری سلیقه ای محسوب میشود اما در این مقاله از سایت  سیتی مبل  سعی بر این داریم که به شرح ابعاد و اندازه استاندارد کوسن مبل بپردازیم، تا بتوانید کوسن مناسب را دقیق تر و راحت تر انتخاب کنید. برای فهم بهتر این موضوع ابتدا باید با اشکال مختلف کوسن آشنا شوید.

 

اشکال مختلف کوسن

 

  • کوسن مربعی شکل
  • کوسن مستطیلی شکل
  • کوسن های دایره ای شکل
  • کوسن های استوانه ای شکل

می شود و علاوه بر این اشکال رایج، به شکل های مثلثی، اشکال هندسی مختلف، ستاره، قلب، ماه و … بنا به کاربردشان در مکان های مختلف وجود دارند.

 

انواع کوسن مبلمان با طرح های مختلف + ابعاد استاندارد کوسن مبل

 

اندازه و ابعاد استاندارد کوسن مبل

 

در ادامه با ارائه توضیح مختصری شما را با کاربرد و سایز مناسب کوسن ها آشنا خواهیم کرد.

 

1. کوسن های مربعی شکل

کوسن های مربعی تقریبا رایج تر بوده و هم برای انواع مبل مورد استفاده قرار میگیرد و هم برای اتاق خواب مورد استفاده قرار میگیرد. ابعاد رایج این مدل کوسن 40 × 60 سانتی متر است.

 

2. کوسن های مستطیلی شکل

معمولا در ابعاد 35 × 55 سانتی متر است، که با توجه به عریض بودن ابعاد آن، باعث می شود مبل شما بزرگ تر جلوه کند. ولی باز هم به نسبت کوسن های مربعی شکل کمتر کاربرد دارند.

 

3. کوسن های دایره ای شکل

ظاهری زیباتر داشته و به مبل شما جلوه و جذابیت خاصی می بخشد، زیرا بیشتر جنبه تزیینی دارند. البته این نوع کوسن ها برای هر نوع مبل مناسب نیست و باید با سبک مبل شما هم خوانی داشته باشد. این مدل معمولا به صورت جفتی در دو طرف مبل های دونفره قرار میگیرند. ابعاد معمول و استاندارد این مدل با قطر 35 × 45 سانتی متر وجود دارد.

 

4. کوسن های استوانه ای شکل

این مدل برای دکوراسیون هایی با سبک سنتی مورد پسند هست و کمتر کسی تمایل دارد که از آن برای تزیین مبل هایش استفاده کند. به دلیل عدم استقبال زیاد از این مدل، ابعاد استاندارد و مناسبی ندارد و طبق سلیقه و خواست شخص تعیین می شود، ولی معمول ترین سایز آن 50 × 18 سانتی متر است. البته کوسن های استوانه ای با عرض بیشتر هم وجود دارد، که دیگر برای مبلمان مناسب نیست و بیشتر برای رختخواب کاربرد دارد.

 

اندازه استاندارد کوسن مبل را بدانید

 

تا به این جا با انواع مدل های کوسن وسایز های استاندارد آنها آشنا شدیم. در اد امه می پردازیم به:

 

عوامل و نکات مهم در استانداد بودن کوسن

 

با خواندن مطالب بالا دریافتید که اندازه، رنگ، عمق و سبک مبل عامل موثری در انتخاب کوسن می باشد که با ذکر مثال هایی برایتان شرح می دهیم.

  • عمق مبل: بعضی از مبل ها برای تکیه دادن راحت نیستند و فاصله و عمق زیادی دارند، به همین دلیل کوسن های بزرگ و با ضخامت تر برای چنین مبل هایی مناسب تراند. عمق مناسب برای نشستن و تکیه دادن با این صورت است که وقتی روی مبل نشسته اید و شما به پشتی مبل تکیه داده اید، زانوی شما روی لبه مبل قرار گیرد و کف پای شما کاملا به روی زمین قرار گیرد.

 

  • رنگ مبل: انتخاب رنگ مبل موضوعی بسیار مهم می باشد، اگر شما رنگ کوسن را مطابق رنگ مبل خود انتخاب کنید به ظاهر، کوسن جزئی از مبل دیده میشود و ظاهری یکنواخت ایجاد می کنید. لیکن اگر با رنگ های متضاد با مبل و یا رنگ هایی که با دکوراسیون منزل شما هم خوانی دارند، مطابقت دهید بسیار زیباتر خواهد بود. همچنین اگر دکوراسیون شما رنگ های متنوع نداشت می توانید با کوسن های دارای رنگ مناسب آن را رنگارنگ نشان دهید.

 

  • سایزمبلمان: سایز کوسن ومبل به مانند رنگ و طرح باید با هم مطابقت داشته باشد. شما نمی توانید برای مبل های بزرگ از کوسن های کوچک استفاده کنید. با انجام این کار دکوراسیون شما نا متعارف می شود.
  • شکل و سبک مبل: برای هر نوع سبک مبل، کوسن مناسبی وجود دارد. مثلا برای مبل های کلاسیک و سلطنتی، انتخاب کوسن مربعی شکل برای کناره های مبل و نزدیک به دسته ها و قرار دادن کوسن دایره ای شکل در قسمت وسطی مبل مناسب است، که این کوسن دایره ای جلوه بسیاری به مبل میدهد.

 

  • طرح پارچه مبل: در مبل هایی که پارچه های طرح دار وشلوغ دارند، انتخاب کوسن ساده و بدون طرح بهتر است. برای مبل های ساده، کوسن های نقش دار مناسب اند.

 

  • اندازه و ارتفاع مبل: در مبل هایی با تکیه گاه های کوتاه از کوسن های با ابعادی بزرگ برای تکیه دادن و به عنوان پشتی و از کوسن های کوچکتر برای زیر دست انتخاب می کنیم و در مورد مبل هایی با تکیه گاه بلند دیگر نیازی به کوسن پشتی بزرگ نیست و فقط کوسن های کوچک جهت در دست گرفتن نیاز است.

در کل برای مبل های بزرگ ازکوسن هایی با ابعاد 40 الی 50 سانتی متر و برای مبل های کوچک کوسن های کوچکتر با ابعاد 30 سانتی متر مناسب است تا هماهنگی مبلمان شما مناسب باشد.

 

عوامل و نکات مهم در استانداد بودن کوسن

کاربردهای کوسن مبل

 

علاوه بر ایجاد زیبایی مبل ها و کاهش سادگی آنها،ب رای ضربه گیر بودن مبلمان و هم چنین جهت راحتی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

با تعویض کوسن مبل، به راحتی می توان ظاهر مبلمان و دکوراسیون منزل را تغییر داد و با این کار دیگر نیازی به تحمیل هزینه های سنگین تعویض مبل را ندارید. با همین کار ساده می توان فضا را تازه کرد.

دیگر موارد کاربرد کوسن شامل: پوشش دادن گودی کمر، استفاده برای زیر دست، استفاده برای نقاط خالی منزل و ایجاد هماهنگی بین مبل و دکوراسیون منزل و …

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله سوالات و ابهامات شما را در انتخاب کوسن مناسب و استاندارد رفع کرده باشیم.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *